14 عضو نیروهای دموکراتیک سوریه در درگیری با داعش کشته شدند

داعش با سودجویی از شرایط نامساعد جوی حمله کرده است

اربیل (کردستان24)- نیروهای دموکراتیک سوریه از کشته شدن 14 عضو خود در آخرین درگیری با داعش خبر داد.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه روز شنبه پنجم آبان ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد 14 عضو این گروه متحد ایالات متحده آمریکا بر اثر ضد حمله گروه داعش در یک منطقه مرزی در شرق استان دیزالزور کشته شدند و تعداد دیگری هم زخمی شدند.

کینو جبرائیل در بیانیه‌ای گفته است «تروریست‌های داعش با سودجویی از شرایط نامساعد جوی، یک ضد حمله در منطقه السوسه و هجین علیه نیروهای دموکراتیک سوریه انجام دادند».

درگیری بین نیروهای دموکراتیک سوریه و داعش از روز جمعه تا شامگاه روز شنبه ادامه داشت.

نیروهای دموکراتیک سوریه طی ماه جاری میلادی بخشی زیادی از مناطق باقیمانده در کنترل داعش در شرق رودخانه فرات در استان دیرالزور را کنترل کرده است.

سخنگوی این گروه متحد آمریکا گفته است با حمایت نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ضربه سختی به داعش وارد کرده است.

نیروی دموکراتیک سوریه بزرگترین متحد آمریکا و شریک ائتلاف بین المللی در جنگ علیه داعش طی دو سال گذشته نزدیک به تمام مناطق تحت کنترل داعش که بخشی از خلافت خود خوانده داعش در سوریه بودند را کنترل کرده است.

ائتلاف بین المللی جنگ علیه داعش به رهبری آمریکا از وجود 2000 افراد مسلح داعش در مناطق باقیمانده تحت کنترل این گروه در شرق فرات خبر داده است.

حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن است در گزارش گفته است 68 عضو نیروهای دموکراتیک از جمله سه تن از فرماندهان این در درگیری با داعش کشته شدند و بیش از صد نفر دیگر هم زخمی شدند.

حدود 2000 سرباز آمریکایی در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه برای کمک به این نیروهاه و مشارکت در جنگ علیه داعش مستقر شده‌اند.