آلبانی سفیر ایران در این کشور را اخراج کرد

آمریکا از اخراج سفیر ایران از سوی آلبانی حمایت کردە است

 اربیل (کردستان٢٤ )- بر اساس گزارش‌ها آلبانی سفیر ایران و یک دیپلمات این کشور را به ظن فعالیت‌های غیرقانونی که امنیت کشور را به خطر انداخته، اخراج کرده است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در توییتر خود نوشته است: ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی الان سفیر ایران را اخراج کرد، این اقدام حاوی پیامی برای رهبران ایران است که حمایت‌ آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد.

بولتون گفته  است: ما در کنار نخست وزیر راما و مردم آلبانی ایستاده‌ایم در حالی که آنها در حال مقابله با رفتار بی پروا ایران در اروپا و سراسر جهان هستند.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتر خود از اقدام نخست وزیر آلبانی در خصوص اخراج دو دیپلمات ایرانی تشکر کرده است.

این در حالی است که پیشتر یک سخنگوی وزارت خارجه آلبانی روز چهارشنبه ۲۸ آذر به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این دو دیپلمات به خاطر "نقض وضعیت دیپلماتیک‌شان" اخراج شده‌اند.

وی افزود که این تصمیم پس از مذاکره با سایر کشورها از جمله اسرائیل اتخاذ شده است. این سخنگو نام دیپلمات‌های اخراج شده را فاش نکرده بود.

غلامحسین محمدنیا، سفیر ایران در آلبانی عضو تیم مذاکرات هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی بود.

آلبانی مقر بیش از دو هزار نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق است که پس از بسته شدن اردوگاه‌های آنها در عراق، به این کشور منتقل شده‌اند.

جمهوری اسلامی تاکنون بە طور رسمی بە این خبر واکنش نشان ندادە است.

/چللب