ترامپ به منتقدان خروج از سوریه واکنش نشان داد

نیروهای دموکراتیک سوریه: خروج آمریکا از سوریه به نفع داعش و حامیان آن است

اربیل (کردستان24)- دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به واکنش منتقدان خروج نظامی این کشور از سوریه پاسخ داد و نیروهای دموکراتیک سوریه هم اعلام کرد خروج آمریکا به نفع داعش و حامیان آن است.

ترامپ روز پنجشنبه 29 آذر ماه در تویتی نوشت: «خروج از سوریه جای تعجب نیست. من سالها در این کارزاز بودم و شش ماه پیش خواستار خروج از سوریه شدم».

تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه با واکشن‌های شدید سناتورهای آمریکایی و متحدان این کشور در اروپا و خاورمیانه مواجه شده است.

فرانسه، تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه را مایه تعجب دانسته است.

به گفته ترامپ؛ «روسیه، ایران، سوریه و دیگران دژمنان محلی داعش هستند. ما در آنجا کار کردیم و الان زمان بازگشت به خانه و بازسازی فرا رسیده است».

سنتاتورهای آمریکا گفته‌اند خروج نظامیان این کشور از سوریه به نفع ایران  است و خسارت‌هایی برای آمریکا و متحدان آن در پی دارد.

ترامپ در فاصله کمتر از 15 دقیقه در تویت دیگری نوشته است: «آیا ایالات متحده آمریکا میخواهد پلیس خاورمیانه باشد و چیزی به دست نیاورد، در حالی که از خسارت جانی گرانبها و تریلیون‌ها دلار آمریکا برای حمایت دیگران قدردانی نمی‌کنند».

گزارش‌ها حاکی از تلاش سناتورهای آمریکا برای تدوین طرحی  است که ترامپ از تصمیم خروج نیروهای این کشور از سوریه صرفنظر کند.

نیروهای دموکراتیک سوریه در واکنش به تصمیم ترامپ اعلام کرد: «تصمیم کاخ سفیر برای عقب نشینی از شمال و شرق سوریه تاثیر منفی در جنگ علیه ترور خواهد داشت و یک فرصت سیاسی، میدانی و نظامی برای ظهور دوباره  ترور و حامیان آن برای انجام عملیات تروریستی در منطقه ایجاد می‌کند».

نیروهای دموکراتیک سوریه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اظهار داشت: «جنگ علیه داعش به مرحله پایان نرسیده است و برای شکست نهایی آن به تلاش همه جانبه و کمک بیشتر ائتلاف بین المللی نیاز دارد، از جمله کمک نظامی در میدان جنگ و نه اینکه خروج نیروی نظامی».

در پایان هم گفته است: تصمیم خروج نیروی نظامی آمریکا نه تنها بر روی شکست نهایی گروه تروریستی تاثیر دارد، بلکه پیامدهای جدی برای ثبات و صلح جهانی در پی خواهد داشت.