ناو هواپیمابر آمریکایی بعد از سه سال وارد خلیج فارس شد

ناو هواپیمابر آمریکایی برای نمایش قدرت علیه ایران وارد خلیج فارس شده است

 اربیل (کردستان٢٤ )- ناو هواپیمابر "یو‌اس‌اس جان سی استنیس" و شناورهای همراه آن برای اولین بار از زمان خروج آمریکا از برجام، روز جمعه ٣٠ آذر وارد خلیج فارس شدند.

رسانه های ایران پیشتر گزارش داده بودند که سپاه پاسداران در حال حاضر مشغول برگزاری یک مانور نظامی در خلیج فارس به نام "پیامبر اعظم۱۲" است و در آن نیروهایی از استان‌های تهران، فارس و کرمان حاضر هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد که از امروز شنبه "برای نخستین بار از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی" رونمایی می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، با ورود کشتی‌های آمریکایی، شناورهای سپاه پاسداران این ناوگروه را دنبال کردند و یک پهپاد را به پرواز در آوردند. آنها همچنین چند راکت را دور از هواپیمابر و کشتی‌های همراه آن، آزمایش کردند.

به گزارش وال استریت ژورنال این نخستین حضور ناوگان نظامی پس از هشت ماه غیبت در آب‌های خلیج فارس است. این گزارش افزوده است: "این ناو قرار است نمایانگر قدرت آمریکا در برابر ایران باشد".

تنش میان واشنگتن و تهران با تجدید تحریم ها بر سر فعالیت گروهای مورد حمایت ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن و تازه ترین آزمایش موشک‌های بالیستیک افزایش یافته است.

/ا.م