فرانسه کُردها را تنها نخواهد گذاشت

سربازان فرانسه برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در غرب کردستان می‌مانند

اربیل (کردستان24)- فرانسه برای حمایت از مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه به مقامات اداره خودمختار شمال و شرق سوریه اطمینان داد.

به گزارش رویترز، مقامات ریاست جمهوری فرانسه روز جمعه 30 آذر ماه در دیداری با نمایندگان نیروهای دموکراتیک سوریه در کاخ الیزه به آنها اطمینان دادند که فرانسه از آنها حمایت خواهد کرد.

تصمیم روز 28 آذر ماه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج سربازان این کشور از شمال سوریه باعث سردرگمی متحدان آمریکا شده است.

نمایندگان نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا روز جمعه تنها دو روز پس از تصمیم ترامپ با مشاوران امانوئل ماکرون رئیس جمهور دیدار کردند.

الهام احمد و ریاض درار به نمایندگی از اداره خودمختار شمال سوریه به درخواست ماکرون با مقامات این کشور در کاخ الیزه دیدار کردند.

 

الهام احمد و ریاض درار، روسای مجلس دموکراتیک سوریه روز 30 آذر 97 پس از دیدار با مشاوران امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، در یک کنفرانس خبری در پاریس شرکت کردند.
الهام احمد و ریاض درار، روسای مجلس دموکراتیک سوریه روز 30 آذر 97 پس از دیدار با مشاوران امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، در یک کنفرانس خبری در پاریس شرکت کردند.

الهام احمد رئیس مجلس دموکراتیک سوریه در یک کنفرانس خبری در پاریس اگر وضعیت منطقه از کنترل آنها خارج شود، اختمالا قادر به نگه‌ داشتن زندانیان داعش نخواهند بود.

مقامات الیزه به طور جداگانه درباره این دیدار اظهار داشتند: مشاوران رئیس جمهور پیام حمایت و همبستگی فرانسه را به آنها اعلام کردند و درباره تبادل نظری که با مقامات آمریکایی داشتند، توضیح دادند.

اقدام ترامپ، اگر چه با خوشحالی ترکیه همراه شده است، اما از تهدیدات خود برای حمله به غرب کردستان و شرق رودخانه فرات کاسته است.

رجب طیب اردوغان روز جمعه در استانبول اظهار اشت: حمله به جنگاوران کُرد در شمال شرق سوریه را به پس از خروج نیروهای آمریکایی عقب انداخته است.

وی هفته گذشته قبل از تصمیم ترامپ، از آغاز حمله به غرب کردستان طی چند روز آینده خبر داده بود.

مقامات دولتی فرانسه روز پنجشنبه در واکنش به تصمیم ترامپ اعلام کردند این کشور سربازان خود را در شمال سوریه نگه می‌دارد.

به گفته آنها ستیزه‌گران داعش هنوز از بین نرفته‌اند و تهدیدی برای منافع فرانسه هستند.

ریاض درار رئیس مشترک مجلس دموکراتیک سوریه در کنفرانس خبری اظهار داشت که آنها امیدوارند فرانسه یک نقش فعال پس از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ایفا کنند.

احمد در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سرنوشت صدها زندانی داعش گفت: با وجود تهدیدات دولت ترکیه و احتمال ظهور دوباره داعش، بیم آن داریم که وضعیت از کنترل خارج شود و ما دیگر نتوانیم آنها را نگه داریم.

حدود 200 تن از یگان‌های ویژه فرانسه با توپخانه سنگین در غرب کردستان برای مبارزه با داعش مستقر شده‌اند.

فرانسه همچنین حملات هوایی علیه داعش انجام می‌دهد.

سازمان حقوق بشر سوریه هم گزارش داده است که مقامات فرانسوی در شمال رقه با فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه دیدار کرده‌اند.

مقامات فرانسوی در دیدار عصر روز پنجشنبه در عین العیسی اطمینان دادند که سربازان این کشور تا پایان در غرب کردستان خواهند ماند و به حمایت نظامی، لجستیک و تسلیحاتی به نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه خواهند داد.

مقامات فرانسوی همچنین گفته است آمریکا برای تجدید نظر درباره خروج نظامیان این کشور تحت فشار قرار خواهند داد و برای جنگ با داعش و جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در سوریا باقی خواهند ماند.