مجلس ایران بودجه نظامی این کشور را افزایش داد

در لایحە بودجە سال آینده ایران علی‌رغم کاهش بودجه ارتش، بودجه سپاه پاسداران ٢٥ درصد افزایش یافته بود

 اربیل (کردستان٢٤ )- حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌ایران، روز چهارشنبه اعلام کرد این کمیسیون در اصلاحیه‌ لایحه بودجه، ۲۰ هزار میلیارد تومان به بودجه دفاعی اضافه کرد.

خبرگزاری تسنیم بە نقل از فلاحت پیشه، گزارش کردن کە بعد از اعتراض نمایندگان مجلس به بودجه اولیه پیشنهادی در حوزه دفاعی در پانزدهم آذر، در اصلاحیه بودجه ۴۰ هزار و هفتاد میلیارد تومان به بودجه اضافه شد که از این مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بنیه دفاعی اختصاص دادند و بقیه هم در برخی از ردیف‌ها مربوط به دفاع و مرز است.

پیشتر گزارش‌ شده بود که بودجه اختصاص یافته به وزارت دفاع ایران در لایحه سال ۱۳۹۸ تقریبا ۵۰ درصد کاهش داشته و از شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تقلیل یافته است.

با این حال بودجه سپاه پاسداران از ۲۰ هزار میلیارد تومان در لایحه دولت به بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. به این ترتیب بودجه این نهاد حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مجلس ایران در حالی بودجه نظامی را افزایش دادە کە برخی شایعات حاکی از آن است کە وزیر بهداشت این کشور بخاطر کاهش بودجه این وزارتخانە از سمت خود استعفا کردە است.

/ا.م