محمود احمدی‌نژاد: وضع آزادی در زمان شاه بهتر بود

احمدی‌نژاد: وضعیت آزادی در ایران در دوره حکومت جمهوری اسلامی نسبت به زمان حکومت شاهنشاهی بدتر شده است

 اربیل (کردستان۲۴)- خبرگزاری فارس گزارشی از مصاحبه با محمود احمدی نژاد را منتشر کرده که براساس آن رئیس‌جمهوری سابق ایران، گفته است، وضعیت آزادی در ایران در دوره حکومت جمهوری اسلامی نسبت به زمان حکومت شاهنشاهی "بدتر شده است" و اقتصاد نیز دولتی‌تر شده است.

بە گزارش فارس، دفتر احمدی نژاد به خبرنگاران این رسانه اجازه نداده که در مصاحبه دوربین، امکانات ضبط صدا و گوشی تلفن به همراه داشته باشند.

خبرگزاری فارس با این حال گزارشی از این مصاحبه را منتشر کرده و از دفتر آقای احمدی نژاد خواسته که فیلم ضبط شده از این جلسه را در اختیار این خبرگزاری قرار دهد.

محمود احمدی نژاد در این مصاحبه در مقایسه آزادی در دو حکومت فعلی و سابق گفته است: "شدت عمل حکومت علیه مخالفان تخفیف یافته اما گستره برخورد حکومت با آزادی مردم بدتر شده است. یعنی در مقایسه با قبل، وضع آزادی بدتر شده است".

رئیس‌جمهوری سابق ایران  گفته است که در جمهوری اسلامی برخورد با زندانیان سیاسی مانند حکومت سابق "خشن نیست، اما دایره و گستره برخوردها بیشتر شده" و "صدها نفر به خاطر آزادی و انتقاد از وضع موجود زندانی هستند. وی همچنین گفتە است زندان‌ها "پر از منتقدان" روسای سه قوه است.

/ا.م