امیرعلی حاجی‌زاده: درگیری ناگهانی باعث جنگ ایران و آمریکا می‌‌شود

فرماند‌ه‌ی نیروی هوافضای سپاه پاسداران: نه ما و نه آمریکایی‌ها قصدی برای جنگ نداریم

اربیل (کردستان۲۴)- امیرعلی حاجی‌زاده  فرمانده‌ی هوافضای سپانن پاسداران روز یکشنبه ۲۴ شهریور، در یک برنامه‌ی تلویزیونی گفت: "ما همواره خودمان را برای یک جنگ تمام‌عیار آماده کرده‌ایم."

حاجی‌زاده، با ابراز اینکه "نه ما و نه آمریکایی‌ها قصدی برای جنگ نداریم"، افزود: "البته ممکن است نیروهای در میدان که در تماس باهم هستند، دست به چنین اقدامی بزنند که در این صورت ممکن است جنگی شروع شود."

فرمانده‌ی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ادامه‌ی این سخنان گفت: "تمامی پایگاه‌های آمریکایی و شناورهای آنها تا فاصله‌ی دو هزار کیلومتری زیر برد موشک‌های ما قرار دارد".

سپاه پاسداران روز سی‌ام خرداد امسال از سرنگون کردن یک پهپاد تجسسی آمریکا از نوع «گلوبال هاوک موسوم به ام کیو ۴ سی ترایتن» پس از «ورود به قلمرو هوایی ایران» خبر داد. اما مقام‌های آمریکایی تأکید می‌کنند که این پهپاد در برفراز آب‌های بین‌المللی هدف قرارگرفته شده است.

امیرعلی حاجی‌زاده با اشاره به سرنگون‌کردن هواپیمای بدون سرنشین امریکایی در سی‌ام خرداد امسال، گفت که «در آفند، نیروهای عمل‌کننده، قبل از عملیات دستور می‌گیرند ولی در پدافند ممکن است یک افسر جزء عمل‌کننده، بنا بر دستورالعمل، آتش به اختیار عمل کند. در موضوع زدن پهپاد آمریکایی نیز همین اتفاق افتاد و خود من‌بعد از زدن پهپاد متوجه شدم".

او همچنین گفت که نیروهای سپاه پس از سرنگون کردن پهپاد آمریکایی در خردادماه، دو پایگاه نظامی و یک ناو آمریکا در منطقه را نیز هدف‌گیری کرده بودند.

بە گفته‌ی حاجی‌زاده، "بعد از ساقط کردن پهپاد آمریکایی، به‌طور مشخص پایگاه العدید (پایگاه آمریکایی‌ها در قطر)، پایگاه الظفره (پایگاه آمریکایی‌ها در امارات) و یک ناو آمریکایی در دریای عمان نیز توسط موشک‌های سپاه هدف‌گیری شده بود".

حاجی‌زاده گفت: "اگر آمریکایی‌ها حتی یک زمین خالی ما را هم می‌زدند، به آنها پاسخ می‌دادیم و در این صورت اگر آنها مجدداً جواب می‌دادند، جنگ شروع می‌شد."

امیرعلی حاجی‌زاده در سخنان روز یک‌شنبه گفت که دو کشور قصدی برای جنگ ندارند اما ممکن است درگیری ناگهانی نیروهای دو طرف منجر به جنگ شود.

/ا.م