وزیر خارجه‌ی آمریکا: دولت عراق به خواسته‌های مردم گوش کند

بغداد روز جمعه شاهد بزرگ‌ترین اعتراض‌های" در عراق از زمان سقوط صدام حسین تاکنون بود

اربیل (کردستان۲۴)- مایک پومپئو، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا جمعه۱۰ آبان، همزمان با تشدید اعتراضات مردمی در بغداد، در توییتی نوشت: دولت عراق می‌بایست به خواسته‌های مشروع مردم که به خیابان آمدند تا صدایشان شنیده شود، گوش دهد.

ایالات‌متحده حمایت خود را مردم عراق اعلام می‌کند، مردمی که شایسته عدالت و پاسخگویی واقعی هستند.

 

به گزارش رویترز، روز جمعه ده‌ها هزار نفر در "بزرگ‌ترین اعتراض‌های" در عراق از زمان سقوط صدام حسین تاکنون به خیابان‌های بغداد آمدند و خواستار ریشه‌کن کردن فساد مسئولان دولتی شدند.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر جمعیت بیشتری به خیابان‌های عراق آمده و دست به اعتراض زدند. اما با توجه به برگزاری نماز جمعه در این روز تعداد بیشتری در اعتراضات مشارکت کردند.

کمیسیون حقوق بشر عراق می‌گوید، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان در بغداد از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند که در جریان این درگیری‌ها یک زن براثر اصابت گلوله‌ی گاز اشک‌آور به سرش کشته و ۱۵۵ نفر نیز زخمی شدند.

سازمان عفو بین‌الملل پیش‌تر اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی عراق به‌تازگی از نوعی گاز اشک‌آور "قبلاً دیده نشده" استفاده می‌کنند که شبیه نارنجک‌های نظامی هستند و ۱۰ برابر سنگین‌تر از نمونه‌های استانداردند.

/ا.م