نچیروان بارزانی: حمله بە سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌ها کاری خطرناک است

نچیروان بافرزانی: عراق و اقلیم کردستان جهت خنثی کردن خطر تروریسم نیازمند کمک و همکاری آمریکا و ائتلاف بین‌الملل هستند

 اربیل (کردستان۲۴)- نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در بیانیه‌ای در مورد اوضاع عراق گفت: تجمعات و تظاهرات مدنی حق قانونی مردم است، اما توسل به خشونت و حمله سفارتخانه و دیپلمات‌ها کاری خطرناک است.

نچیروان بارزانی در این بیانیە اظهار داشت که با نگرانی عمیق رخدادهای اخیر و حمله به سفارتخانه‌ی آمریکا در بغداد را دنبال می‌کنیم و آن را عملی غیرقابل‌قبول  و خطری  علیه منافع عراق می‌دانیم.

 متن بیانیه‌ی رئیس اقلیم کردستان:

تجمعات و تظاهرات مدنی یک حق قانونی است، اما استفاده از خشونت و حمله و اعمال غیرمسئولانه‌ی هدف قراردان سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌ها، کاری خطرناک است. با نگرانی عمیق رخدادهای اخیر و حمله به سفارتخانه‌ی آمریکا را دنبال می‌کنیم و آن را عملی غیرقابل‌قبول خطری برای منافع عراق می‌دانیم.

آمریکایی‌ها هم‌پیمان و دوست عراق و اقلیم کردستان و همچنین شریک اساسی آزادسازی عراق و پیروزی بر تروریست‌های القاعده و داعش هستند. عراق و اقلیم کردستان هنوز هم جهت خنثی کردن خطر تروریسم نیازمند کمک و همکاری آمریکا و ائتلاف بین‌الملل هستند.

نمایندگان و دیپلمات‌ها مهمان عراق هستند و باید محترمانه از آنان محافظت بشود.  از همه‌ی طرف‌های مسئولیت‌پذیر می‌خواهیم وظیفه‌ی خویش را در جهت محافظت از آنان ادا نموده و اجازه ندهند سفارتخانه و مراکز دیپلماتیک مورد تعرض قرار بگیرند.

/ا.م