آمریکا: هیچ حملەای در نزدیکی کمپ تاجی انجام نداده‌ایم

تلویزیون رسمی عراق از حملەی هوایی آمریکا به کاروان اتومبیل حشدالشعبی خبر داده بود

اربیل (کردستان۲۴)- کمتر از ۲۴ ساعت پس از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده‌ی لشکر سپاه قدس سپاه پاسداران ایران در جریان عملیات پهپادهای آمریکایی در خاک عراق، حمله‌ای دیگر این بار علیه کاروان نیروهای شبه‌نظامی حشدالشعبی در شمال عراق، تنش میان ایران و ایالات‌متحده را افزایش داد.

بنا بر اعلام منابع عراقی، این حمله در ساعت ۱ و ۱۲ دقیقه روز شنبه به‌وقت محلی، در نزدیکی کمپ تاجی در شمال بغداد روی داده و دست‌کم ۶ کشته و ۳ زخمی بر جای گذاشته است. حال زخمی‌های این حادثه وخیم گزارش شده است.

به گفته‌ی این منابع، دو خودرو از سه خودرویی که در این حمله هدف قرارگرفته شدند، کاملاً سوخته‌اند و شش جسد سوخته نیز پیداشده است.

اگرچه بنا بر اعلام تلویزیون دولتی عراق، این حمله توسط نیروهای آمریکایی انجام شده است، اما ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش که به رهبری آمریکا در خاک عراق و سوریه فعال است، با انتشار بیانیه‌ای هرگونه مسئولیتی در قبال آن را رد کرد.

در پیامی که در صفحه توییتر سخنگوی این ائتلاف منتشر شده، آمده است: "ائتلاف در روزهای اخیر هیچ حملهٔ هوایی را در نزدیکی کمپ تاجی (در شمال عراق) انجام نداده است."

گروه شبه‌نظامی حشدالشعبی نیز وقوع این حمله را تأیید و اعلام کرده است که در جریان آن، یکی از کاروان‌های پزشکی آنها هدف قرارگرفته شده است. در بیانیەی حشدالشعبی آمده است که هیچ‌کدام از فرماندهان ارشد حشدالشعبی در این حمله کشته نشده‌اند.

/ا.م