پس از تشییع‌جنازه‌ی قاسم سلیمانی چند انفجار بغداد را لرزاند

کتائب حزب‌الله از نیروهای امنیتی محافظ پایگاه‌های آمریکا در عراق خواسته است که تا به شعاع یک کیلومتر از این پایگاه‌ها فاصله بگیرند

اربیل (کردستان۲۴)- خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد در شامگاه شنبه ۱۴ دی صدای دو انفجار در محله فوق امنیتی بغداد موسوم به "منطقه سبز" شنیده شده است.

به گزارش رویترز هنوز درباره‌ی منبع این صداها یا تلفات احتمالی ناشی از آن‌ها در این منطقه خبری نرسیده است. بااین‌حال منابع خبری نوشته‌اند که دو خمپاره به مکانی در نزدیکی منطقه‌ی سبز اصابت کرده است.

رویترز از قول پلیس بغداد اعلام کرد یک گلوله‌ی کاتیوشا به محله‌ی جادریه در مجاورت منطقه‌ی سبز در نزدیکی سفارت آمریکا در عراق اثابت کرده است. برخی رسانه‌های عرب‌زبان ازجمله المیادین و اسکای‌نیوز عربی نوشته‌اند که کتائب حزب‌الله، گروه شیعه‌ی موردحمایت ایران از نیروهای امنیتی محافظ پایگاه‌های آمریکا در عراق خواسته است که تا مسافتی به شعاع یک کیلومتر از این پایگاه‌ها فاصله بگیرند.

محل مقر ساختمان‌های حساس دولتی، سفارت آمریکا در عراق و نیز ساختمان نمایندگی سازمان ملل در عراق در منطقه‌ی سبز قرار دارد. با یورش اعضا حشدالشعبی، گروه شبه‌نظامی موردحمایت ایران به سفارت آمریکا در بغداد، منطقه‌ی سبز به مدت دو روز صحنه‌ی تنش و درگیری بود.

در حمله دیگری که تقریبا همزمان با حمله اول در شامگاه شنبه روی داد، یک پایگاه هوایی در شمال بغداد که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، هدف شلیک سه موشک قرار گرفت.

اسکای‌نیوز به نقل از دو منبع امنیتی عراق نوشت از سه موشکی که به این پایگاه نظامی شلیک شده، دو موشک کاتیوشا به درون محوطه‌ی پایگاه برخورد کرده است. گزارشی از تلفات جانی احتمالی در این حمله منتشر نشده است.

/ا.م