روسیە در روابط میان ایران و آمریکا دخالت نمی‌کند

لاوروف آمریکا و ایران را به خویشتن‌داری دعوت کرده‌ است

اربیل (کردستان۲۴)- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه‌ی روسیه می‌گوید: روسیه قصد مداخله در روابط بین ایالات‌متحده و ایران را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه‌ی روسیە گفت: ما نمی‌خواهیم به تعبیر شما در روابط بین ایالات‌متحده و ایران مداخله کنیم، اگر مداخله به معنای هرگونه عمل فیزیکی باشد.

لاوروف افزود: ما از ایالات‌متحده و ایران می‌خواهیم که خوددار باشند و مشکلات را از طریق گفت‌وگو حل کنند. بسیاری تلاش کرده‌اند و کوشش می‌کنند تا شروع تماس‌ها بین ایالات‌متحده و ایران برای کاهش تنش‌ها را تسهیل نمایند.

اوضاع خاورمیانه طی هفته‌ی اخیر به شدت متشنج شده است. پس از اعتراض در سفارت آمریکا در عراق که واشنگتن ایران را در مقصر دانست، ارتش آمریکا ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی معاون فرمانده‌ی حشدالشعبی ابو مهدی مهندس را به همراه تعدادی دیگر در فرودگاه بغداد مورد حملەی هوایی قرارداد. ایران نیز پس از کشته شدن سلیمانی، به پایگاه‌های آمریکاییان در عراق حـمله کرد کە هیچ کشتە و مجروحی در پی نداشت. مجلس نمایندگان عراق نیز  پس از کشتن سلیمانی خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد.

همزمان با حملەی موشکی ایران بە پایگاه‌های آمریکایی، یک هواپیمای مسافربری اوکراینی با حدود ۱۸۰ سرنشین مورد اصبات پدافند سپاه پاسداران قرار گرفت کە همگی سرنشینان آن هواپیما دردم جان باختند.

/ا.م