پیام نوروزی رئیس اقلیم کردستان

"نوروز سمبل پیروزی است و باید مانند همیشه اراده بخش باشد"

اربیل(اقلیم کردستان)- نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، در پیامی بە مناسبت فرا رسیدن جشن نوروز، این جشن ملی را به ملت کرد و همه‌ی ملتهایی که آمدن نوروز را جشن می‌گیرند، تبریک گفت.

رئیس اقلیم کردستان در پیام نوروزی خود، ضمن تقدیر و تشکر از کادر و پرسنل بهداشتی و امنیتی اقلیم کردستان، که در راستای حفظ سلامتی هم‌میهنان در تلاش مدوام هستند، با اشاره به این که نوروز امسال به دلیل گسترش کرونا در بسیاری از کشورهای جهان در شرایط دشواری فرا رسیده است، تاکید کرد که جشن نوروز سمبل پیروزی است و باید مانند همیشه نیروبخش و اراده‌بخش باشد. ایشان از همه خواست که به توصیه‌های وزارت بهداشت دولت اقلیم کردستان و سازمان بهداشت جهانی پایبند باشند.

رئیس اقلیم کردستان، همچنین بر ماندن در خانه و افروختن یک شمع به جای برپایی مراسم جمعی و گرد آمدن دور آتش نوروز، توصیه کرد.

در اطلاعیه‌ی رئیس اقلیم، همچنین آمده است:"چه در مقابله با گسترش ویروس کرونا و چه در رفتار با پیشامدهای سیاسی عراق، بایستی اقلیم کردستان متحد و یکپارچه عمل کند".

در رابطه با سیاست اقلیم کردستان، نسبت به فرآیند سیاسی عراق نیز تاکید شده است؛ اقلیم کردستان کماکان در حل مشکلات و ایجاد ثبات و توافق سیاسی در عراق، همکار خواهد بود و از دولتی حمایت می‌کند که حقوق مشروع و قانونی ملت کرد و دیگر اقلیت‌های عراق را رعایت کند.

در انتهای پیام نوروزی نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، بر همکاری اقلیم کردستان با سازمانهای بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای کاهش زیانهای گسترش ویروس کرونا، تاکید شده است.

 

ب.ن