ترامپ : نیروهای آمریکایی در عراق باقی خواهند ماند

رئیس جمهوری آمریکا در عراق بار دیگر بر خروج نیروهای کشورش از سوریە تأکید کرد
kurdistan24.net

 اربیل (کردستان٢٤ )- دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب ٥ دیماه، در سفری از پیش اعلام نشده وارد عراق شد و در میان سربازان آمریکایی از ادامە حضور نیروهای کشورش در عراق حمایت کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این سفر با هیچکدام از مقامات سیاسی عراقی دیدار نکرد، اما شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود گزارش کرده کە مقام‌های عراقی درخواست ترامپ برای دیدار با او در پایگاه  عین‌الاسد در استان الانبار را رد کرده‌اند.

آسوشیتدپرس گزارش گزارش کرد،  ترامپ با حضور در "پایگاه هوایی عین‌الاسد" در استان الانبار گفته است به هیچ عنوان قصد ندارد نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند.

 بە گزارش صدای آمریکا دونالد ترامپ درمورد خروج نیروهای آمریکایی از سوریە اظهار کرد: "نیروهای آمریکا قدرتمندانه، سنجیده و منظم از سوریه خارج خواهند شد – بسیار سنجیده، بسیار منظم." وی در مورد ادامە حضور این نیروها در عراق گفت: " "در عین حال به منظور پیشگیری از یاغی‌گری داعش و پاسداری از منافع آمریکا، و همچنین برای آن که همواره از نزدیک مراقب شکل‌گیری دوباره احتمالی داعش باشیم و همینطور جهت زیر نظر گرفتن ایران، ایالات متحده حضور (نظامی) خود را در عراق حفظ می‌کند. حواسمان خواهد بود."

رئیس جمهور آمریکا، درباره تصمیم خروج آمریکا از سوریه گفت: "از اول روشن کرده بود که هدف آمریکا در سوریه پس گرفتن مناطق تحت کنترل داعش از این گروه است."

دونالد ترامپ و مشاور امنیت ملی کاخ سفید در میان سربازان آمریکایی در عراق
دونالد ترامپ و مشاور امنیت ملی کاخ سفید در میان سربازان آمریکایی در عراق

 وی در مورد حضور داعش در سوریە گفت: "وظیفه آمریکا ساختن کشورها نیست و این کار را باید کشورهای ثروتمند انجام دهند... داعش شکست خورده و خلیفه رفته است و اگر نیاز باشد عملیاتی در سوریه انجام دهیم این عملیات از پایگاه‌ نظامیان آمریکایی در عراق انجام خواهد شد."

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید همراهی در این سفر رئیس جمهوری آمریکا را همراهی می کرد.