مسرور بارزانی از وزیر امور خارجه فرانسه استقبال کرد

"اقلیم کُردستان به کمتر از حقوق قانونی خود راضی نخواهد شد"

اربیل(کُردستان ۲۴)- مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان امروز جمعه ۲۷ تیر در اربیل از ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه‌ی فرانسه استقبال کرد

در این دیدار کە با حضور قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر برگزار گردید، اوضاع عراق و منطقه و توسعه‌ی روابط تاریخی میان اقلیم کُردستان و فرانسه مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه‌ی فرانسه در این دیدار گفت بە کُردستان آمده‌ام تا  مخصوصاً در این روزهای سخت بر ادامه‌ی حمایت کشورم از اقلیم کُردستان تأکید نمایم و تأکید کرد کە ازاین‌رو متخصصان فرانسوی در امور مربوط به کشاورزی و گذار از بحران اقتصادی آمادەی همکاری با اقلیم کُردستان هستند. ژان ایو لودریان در ادامه‌ی این گفتگو از مسرور بارزانی نخست‌وزیر  اقلیم کُردستان برای دیدار از کشورش در موقعیتی مناسب دعوت به عمل آورد.

نخست‌وزیر اقلیم کُردستان نیز در این دیدار از نقش تاریخی فرانسه در حمایت از ملت کُردستان قدردانی کرد. سپس نخست‌وزیر و معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان نتایج گفتگوهای اقلیم کُردستان با دولت فدرال مرکزی و تلاش‌ها در جهت حل مشکلات را برای وزیر خارجه‌ی فرانسه تشریح کردند.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان در بخش دیگری از این دیدار، با اشاره بە ظرفیت فرانسە و جامعەی بین‌الملل در ایجاد تفاهم میان اقلیم کُردستان و دولت مرکزی عراق فدرال در جهت حل مشکلات بر مبنای قانون اساسی، گفت ما در خارج از چارچوب قانون اساسی عراق هیچ‌گونه ادعایی را مطرح نکرده‌ایم و هەر گزینەای خارج از چارچوب قانون اساسی را رد می‌نماییم.

/ا.م

ب.ن