نخست‌وزیر اقلیم کردستان با رییس مشترک اتحادیه‌ی میهنی کردستان دیدار کرد

مسرور بارزانی و بافل طالبانی بر تأمین نیازمندی‌های مردم کُردستان تأکید کردند

اربیل(کُردستان ۲۴)- مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کُردستان روز دوشنبه ۶ مرداد۱۳۹۹، در اربیل با بافل طالبانی رییس مشترک اتحادیەی میهنی کردستان و هیئت همراه دیدار کرد.

در این دیدار اوضاع اقلیم کُردستان و حمایت از کابینه‌ی نهم موردگفتگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.

رییس مشترک اتحادیەی میهنی کُردستان در این دیدار بر حمایت اتحادیەی میهنی به‌عنوان شریک اصلی تشکیل کابینەی نهم دولت اقلیم کُردستان برحمایت کام از آن تأکید کرد.

بافل طالبانی گفت: اختلافات میان جریان‌های سیاسی نباید بر نهادهای دولتی تأثیرگذار باشد و لازم است همە با تحمل و درایت بیشتر بر ادامه‌ی گفتگو برای حل همەی مشکلات پافشاری نماییم. وی گفت: همەی دستاوردهای ما نتیجه‌ی اتحاد و بوده است، به همین خاطر برای ادامه‌ی اتحاد و گذار از این مرحله‌ی بغرنج نیز از هر تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

نخست‌وزیر اقلیم کُردستان نیز در ادامه‌ی این دیدار تأکید کرد کە مردم کردستان ضمن تحمل همه‌ی سختی‌ها از وجود اختلافات داخلی نگران هستند و از جریان‌های سیاسی انتظار دارند کە بستر سیاسی بهتری را ایجاد نمایند.

مسرور بارزانی در ادامه‌ی تأکید کرد کە دولت اقلیم کُردستان دولت همە است و لازم است همەی جریان‌های سیاسی کە در آن حضور دارند، از برنامه‌های دولت حمایت نمایند. برنامەی کابینەی نهم برنامەی مشترک همه‌ی جریان‌های تشکیل دهندەی دولت است.

نخست‌وزیر همچنین تأکید کرد کە دولت اقلیم کُردستان همەی توان خود را برای گذار از این شرایط اقتصادی و بهداشتی بەکار گرفته و برای بهبود معیشت هم‌میهنان خواستار حمایت همەی جریان‌های سیاسی کردستان است.

/ا.م