پیام تبریک نخست‌وزیر اقلیم کردستان به مناسبت فرارسیدن عید قربان

نخست‌وزیر اقلیم کردستان: متأسفانە عید قربان امسال را در شرایط سخت اقتصادی برگزار می‌کنیم

اربیل(کُردستان ۲۴)- مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان روز پنجشنبه ۹ مرداد، در پیامی فرارسیدن عید قربان را بە مسلمانان کردستان و جهات تبریک گفت.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان، در این پیام خطاب بە هم‌میهنان در اقلیم کردستان ابراز امیدواری کرد کە پس از تعطیلات عید، تلاش‌های اقلیم کردستان در جهت حصول توافقی متوازن  و مداوم با دولت مرکزی عراق فدرال به نتیجه برسد.

متن پیام نخست‌وزیر اقلیم کردستان بە این شرح است:

بە مناسبت عید قربان بە همەی مسلمانان کردستان و جهان تبریک می‌گویم. امیدوارم روزهای عید را بە خوشی و کامروایی بسر ببرند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

متأسفانە عید قربان امسال را در شرایط سخت اقتصادی برگزار می‌کنیم. این وضعیت ناخواسته خارج از اراده و قدرت دولت اقلیم کردستان است. ما در آغاز این بحران همه‌ی تلاش خویش را در جهت محدودت تأثیر منفی آن بر زندگی و امرارمعاش هم‌میهنان بەکار گرفتیم، اما متأسفانه بحران اقتصادی ناشی از آن کە اکثریت کشورهای جهان را در برگرفته است از قدرت اقتصادی اقلیم کردستان بسیار فراتر است. اما با همەی مشکلات امیدوارم هم‌میهنان محترم بە دولت اقلیم کردستان اطمینان داشته کە بەطور مداوم در تلاش است تا منابع اقتصادی حقوق‌بگیران را تأمین نماید. بە این امید کە پس از عید با دولت فدرال مرکزی بە توافقی متوازن دست‌یابیم کە حقوق و مختصات قانونی مردم اقلیم کردستان را تأمین نماید.

امیدوارم با حمایت همە از این روزهای سخت عبور نماییم و هم‌میهنانمان عیدهای آینده را در شرایطی مساعدتر برگزار نمایند.

/ا.م