نچیروان بارزانی: ما با آقای نوشیروان مصطفی دارای مبارزات مشترک طولانی هستیم

نوشیروان مصطفی همراه با مسعود بارزانی و مام جلال نقش برجسته‌ای در تهیه قانون اساسی عراق داشت و دستاوردهای بزرگی برای ملت کرد به دست آوردند

K24  - اربیل

نچیروان بارزانی روز دوشنبە ١ خرداد ١٣٦٩ ضمن حضور بر مزار نوشیروان مصطفی ر‌هبر فقید جنبش گوران (تغییر) تاج گلی بر مزار وی نهاد.

بارزانی ضمن شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی به نمایندگی از مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و دولت اقلیم و حزب دمکرات کردستان درگذشت نوشیروان مصطفی را به خانواده و اعضاء و هواداران جنبش گوران تسلیت گفت.

نخست وزیر اقلیم کردستان در بخشی از سخنانش با اشارە بە اختلافات سیاسی موجود،  گفت: "بی تردید اختلاف سیاسی داشتیم، اما با نگاهی بە گذشتە، از تشکیل جبهه کردستانی با پدرم مرحوم "ادریس بارزانی" و سپس با جناب مسعود بارزانی  گرفته تا پیروزی قیام مردمی سال 1370 که با هم طراحی کردە بوند، همچنان در رابطه با قانون اساسی عراق، نوشیروان مصطفی همراه با مسعود بارزانی و  مام جلال نقش برجسته‌ای داشتە و دستاوردهای بزرگی برای ملت کرد به دست آوردند. امیدواریم در آینده با جنبش گوران و جریانات دیگر سیاسی بتوانیم کارهای بهتر انجام دهیم".

نوشیروان مصطفی امین، رهبر جنبش گوران (تغییر) در سن 73 سالگی،  روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 چند ماهی پس از فوت همسرش در شهر سلیمانیه درگذشت.

رهبر جنبش گوران از سال گذشته تا چند روز قبل از درگذشتش در انگلستان تحت مداوا بود و روز 23 اردیبهشت ماه جاری به اقلیم کردستان بازگشت.