پیشمرگان حملە داعش در استان صلاح‌الدین را در هم شکستند

در کمتر از دو هفته این دومین حمله داعش در شهرستان خورماط به شمار می‌آید

K24  - اربیل

نیروهای پیشمرگه کردستان شب گذشته 6 خردادماه 1396 حمله عناصر گروه تروریستی داعش در شهرستان خرماطو از توابع استان صلاح الدین را خنثی کردند.

به گزارش خبرنگار کردستان24 در شهرستان خرماطو در جنوب کرکوک، تروریستهای گروه داعش شب گذشته به سنگرهای واحد نظامی تیپ 116 نیروهای پیشمرگه حمله کردند.

عبدالله بور فرمانده نیروهای پیشمرگه در محور خرماطو  در جمع خبرنگاران گفت «تروریستهای داعش به سنگرهای تیپ 116 نیروهای پیشمرگه حمله کردند و ما هم تمام واحدهای نظامی را مطلع کردیم و خودمان به محل درگیری رفتیم و در سر راه یک بمب به ماشین ما منفجر شد و راننده رخمی شد و من هم به صورت سطحی زخمی شدم».

وی همچنین گفت «نیروهای پیشمرگه اجازه ندادند تروریستهای داعش پیشروی کنند و حمله‌شان را در هم شکستند».

یکی از فرماندهان دیگر نیروهای پیشمرگه در جنوب کرکوک به کوردستان24 گفت "تروریستهای داعش چند بمب بر سر راه پیشمرگه گذاشته بودند و یکی از این بمبها با یک ماشین نیروهای پیشمرگه منفجر شد و سه پیشمرگه زخمی شدند و  پس از آن در روستای «حلیوه کوچک» درگیری بین نیروهای پیشمرگه و تروریستهای داعش روی داد».

وی همچنین گفت "عبدالله بور فرمانده محور خرماطو  و چند پیشمرگه دیگر در این انفجار به صورت سطحی زخمی شدند».

روستای حلیوه کوچک در 30 کیلومتری جنوب غرب خرماطو  بر سر راه خورماطو  - تکریت قرار گرفته است.

روز پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396  تروریستهای داعش با سلاح سنگین به مواضع نیروهای پیشمرگه در شهرستان خرماطو حمله کرده بودند که با پاسخ شدید نیروهای پیشمرگه مواجه شد.

در این درگیری که به مدت دو ساعت ادامه داشت ده‌ها تن از عناصر داعش کشته و زخمی شدند و یک دستگاه لودر و چند وسیلە دیگر نقلیە بە همراه مقادیر زیادی سلاح و مهمات عناصر داعش به دست نیروهای پیشمرگه افتاد.