آمریکا رئیس ستاد حشد شعبی را به عنوان تروریست جهانی معرفی کرد

"محمداوی نهادهای امنیتی دولت عراق را در راستای حمایت از فعالیتهای کثیف ایران به کار می‌گیرد"
عبدالعزیز ملوح محمداوی معروف به ابوفدک، رئیس ستاد حشد شعبی
عبدالعزیز ملوح محمداوی معروف به ابوفدک، رئیس ستاد حشد شعبی

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- وزارت خارجه آمریکا، دبیرکل سابق گروه کتائب حزب‌الله را به عنوان تروریست جهانی معرفی کرد.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:"گروه کتائب حزب‌الله عراق، یک سازمان تروریستی وابسته به ایران است و اهداف کثیف ایران را در منطقه اجرا می‌کند".

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده است؛ گروه کتائب حزب‌الله، مسئولیت حملات تروریستی در عراق را به عهده گرفته است و در سرقت منابع دولتی عراق و آدم ربایی و آزار و اذیت معترضان و فعالان مدنی دست داشته است.

همچنین تاکید شده است که عبدالعزیز ملوح محمداوی معروف به ابوفدک، دبیرکل سابق کتائب حزب‌الله، با همکاری سپاه قدس ایران نهادهای امنیتی دولت عراق را در راستای حمایت از "فعالیتهای کثیف ایران" به کار می‌گیرد.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است که معرفی محمداوی به عنوان یک تروریست جهانی، از دسترسی وی به منابع لازم برای انجام حملات تروریستی جلوگیری خواهد کرد و تمامی املاک و منافع او در آمریکا بلوکه خواهند شد، همچنین هر گونه دادوستد وی با آمریکایی‌ها ممنوع خواهد شد.

پس از کشته شدن ابو مهدی مهندس، عبدالعزیز محمداوی در اواخر ماه میلادی فوریه گذشته به عنوان رئیس ستاد حشد شعبی معرفی شد.

محمداوی مدتی را در زندان‌ نیروهای آمریکا در عراق به سر برده است. با تاسیس گروه شبه نظامی حزب‌الله عراق، راوبط محکمی با ایران داشته و مستقیما از قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس دستور گرفته است.

ب.ن