مقدمات سفر پاپ فرانسیس بە اقلیم کوردستان و عراق آغاز شد

پاپ فرانسیس در اربیل با مقامات اقلیم کوردستان دیدار می‌کند و در اجتماعی در ورزشگاه فرانسوا حریری شرکت خواهد کرد
نمایندگان واتیکان در سفر به عراق
نمایندگان واتیکان در سفر به عراق

اربیل (کوردستان۲۴)- هیئتی از واتیکان صبح روز پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ برای آمادگیِ سفر پاپ در ماه مارس آینده وارد استان نجف شدند.

به گزارش رسانه‌های خبری عراق، این هیئت که ریاست آن را «میتیا لیسکوفار»، رئیس اسقف‌ها بر عهده دارد، با دفتر آیت‌الله سیستانی دیدار و درباره‌ی سفر پاپ و زمان دیدار این دو مرجع دینی و رایزنی‌هایی که انجام خواهند داد، گفت‌وگو کردند.

هیئت واتیکان در دیدار با اعضای دفتر آیت‌الله سیستانی تأکید کرده است این دیدار تاریخی خواهد بود لذا باید آمادگی‌ها را به‌صورت مطلوب ترتیب داد.

پاپ روز جمعه ۵ مارس وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد خواهد شد و «مصطفی کاظمی»، نخست‌وزیر عراق در سالن تشریفات فرودگاه از وی استقبال خواهد کرد.

پاپ فرانسیس پس‌ازآن برای استقبال رسمی به کاخ ریاست جمهوری خواهد رفت و با مقامات بلندپایه عراقی، اسقف‌ها و بزرگان کلیسای سریانی کاتولیک (سید النجاه) بغداد دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

پاپ روز شنبه ۶ مارس در ادامه‌ی این سفر با هواپیما بغداد را به مقصد نجف ترک خواهد کرد تا با آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق دیدار کند سپس با هواپیما به الناصریه مرکز استان ذی قار خواهد رفت تا از شهر باستانی آور دیدن کند.

پاپ پس از ذی‌قار در بعدازظهر همان روز به بغداد بازخواهد گشت تا در مراسم کلیسای مار یوسف بغداد شرکت کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه ۷ مارس ۲۰۲۱  در پایتخت اقلیم کوردستان با مقامات اقلیم کوردستان  دیدار خواهد کرد، سپس به شهر موصل خواهد رفت تا در کلیسای حوش البیعه این شهر برای جان‌باختگان و قربانیان جنگ دعا کند.

پاپ پس‌ازآن به کلیسای الطاهره در منطقه‌ی قره قوش می‌رود و بعدازظهر به اربیل بازخواهد گشت تا در مراسم ورزشگاه فرانسوا حریری شهر اربیل شرکت کند بعدازآن از طریق بغداد به رم بازخواهد گشت.

/ا.م