توسعه روابط اقلیم کردستان با هندوستان

بارزانی: برای ریشه کن کردن کامل داعش باید عوامل ظهور و گسترش تروریسم را از بین برد.

K24 – اربیل

به گزارش کردستان24، اقلیم کردستان روابط اقتصای و سیاسی خود را با کشور هند افزایش خواهد داد و معاون وزیر  خارجه هندوستان در امور اقتصادی آمادگی دهلی نو را برای توسعه روابطش با کردستان در تمام زمینه‌ها را به رئیس اقلیم کردستان اعلام کرد.

بنا به وب سایت ریاست اقلیم کردستان، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان روز سه‌شنبه 16 خرداد 1396، امار شینا معاون وزیر خارجه هندوستان در امور اقتصادی به حضور پذیرفت که در راس هیاتی متشکل از پرادیپ سینگ راجپور سفیر این کشور در بغداد و  دیپاک مگلانی کنسول هندوستان در اربیل به کردستان سفر کرد.

بارزانی برای ریشه‌کن کردن کامل گروه داعش به از بین بردن عوامل ظهور و رشد تروریسم در عراق تاکید کرد و همچنین برای مقابله با ترور تلاش همه جانبه جامعه بین‌ المللی را لازم دانست و گفت تنها مقابله نظامی و امنیتی برای شکست دادن ترور کافی نیست، بلکه باید با ایدولوژی ترور هم مقابله کرد.

معاون وزیر داخله هندوستان آمادگی کشورش را برای توسعه روابط با اقلیم کردستان در تمام زمینه ها اظهار داشت.

تهدید افکار ترور و خشونت در سطح جهانی و منطقه بخش دیگری از گفتگوی بارزانی و شینا بود و درباره چگونگی مقابله با ترور تبادل نظر کردند.

بارزانی با تاکید بر مبارزه ملت و بزرگواران هندوستان برای کسب آزادی، آمادگی اقلیم کردستان را برای توسعه روابط با هندوستان در تمام زمینه‌ها اعلام کرد.