همه پرسی، انتخابات آینده و فعال کردن پارلمان کردستان در نشست حزب دموکرات کردستان بررسی شد

عقلانیت خودکامه در عراق تشکیل یک دولت مشترک را از بین برد که حق و آزادی را برای همه تامین کنند. بنابراین برای جلوگیری از فجایع، همه پرسی را اقدامی در جهت مصلحت تمام ساکنین منطقه میدانیم.

K24 - اربیل

به گزارش کردستان24، شورای رهبری حزب دموکرات کردستان مساله همه پرسی، انتخابات آینده اقلیم کردستان و فعال کردن پارلمان را بررسی کرد.

شورای رهبری حزب دموکرات روز یک شنبه 21 خرداد 1396 به رهبری مسعود بارزانی رئیس حزب تشکیل جلسه داد و مسائل مهم اقلیم را مورد بحث قرار داد.

شورای رهبری در بیانیه‌ای اعلام کرد سه مساله مهم همه پرسی، انتخابات آینده اقلیم کردستان و فعال کردن پارلمان را در جلسه اعضاء رهبری حزب بررسی شد و تصمیمات لازم در خصوص هر سه مورد گرفته شد.

درباره همه پرسی و استقلال کردستان اعلام کرد «بعد از اینکه زمینه قانونی و موافقت همه اقوام و ادیان و مذاهب و جریانان سیاسی فراهم شد، رئیس اقلیم کردستان روز 17 خرداد 1396 با نمایندگانی جریانات سیاسی و اقوام کردستان دیدار کرد و  تصمیم به برگزاری همه پرسی در 25 سپتامبر 2017 میلادی (سوم مهر ماه 1396) گرفته شد که پیروزی اراده تمام مردم کردستان به شمار میرود و آرزوی شهیدان و پیشمرگان را برآورده می‌کند».

شورای رهبری حزب دموکرات با اشاره به عقلانیت خودکامه در عراق بیان داشت «مردم کردستان متشکل از کردها، ترکمانها، کلدانی و آشوری و سریانیها با ادیان اسلامی، مسیحی و ایزدی بعد از اینکه بدون در نظر گرفتن خواست و اراده‌شان به عراق چسبانده شدند و خیلی تلاش کرد یک دولت دموکرات و امروزین تشکیل شود و در این راه هم قربانی زیادی داد. اما متاسفانه عقلانیت خودکامه تشکیل یک دولت مشترک را از بین برد که حق و آزادی را برای همه تامین کنند. بنابراین برای جلوگیری از فجایع و اختلافات زیادتر، همه پرسی را اقدامی در جهت مصلحت تمام  ساکنین منطقه می‌دانیم».

شورای رهبری حزب دموکرات کردستان با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات آینده کردستان ( انتخابات ریاست اقلیم و پارلمان) در موعد مقرر اعلام کرد تمام تلاشش را برای آماده‌کاری لازم برای این پروسه مهم به کار خواهد گرفت.

درباره فعال کردن پارلمان کردستان، شورای رهبری حزب دموکرات اعلام کرد فعال کردن پارلمان باید به گونه‌ای باشد که باعث همکاری زیادتر حل مسائل و وحدت ملی شود و همچنان پشتیبان پروسه همه‌پرسی باشد که به یک مسئله مهم و میهنی بر شمرده است.