کنگره ملی عراق از همه‌پرسی استقلال کردستان حمایت کرد

بارزانی: ملت کردستان تمام راه‌های همکاری و همزیستی در چارچوب عراق را آزمود، اما همیشه با انکار، به حاشیه راندن و استثمار روبرو شد.

K24 - اربیل

به گزارش کردستان24، کنگره ملی عراق با اعلام حمایت خود از همه‌پرسی استقلال کردستان بر آمادگی خویش برای موفقیت آمیز بودن این پروسه تاکید کرد.

وب سایت ریاست اقلیم کردستان در گزارشی اعلام کرد مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان روز چهارشنبه 24 خرداد ماه از یک هیات عالی رتبه کنگره ملی عراق به ریاست آراس حبیب کریم دبیر کل این حزب استقبال کرد.

درباره «وضع سیاسی و امنیتی عراق و جنگ علیه تیروریستان در موصل و مرحله بعد از داعش» بحث و گفتگو کردند.

هیات کنگره ملی عراق «حمایت خود را از حق مشروع ملت کرد برای تعیین سرنوشت خویش و اجراء همه پرسی اعلام کرد و برای موفقیت آمیز بودن این پروسه آمادگی خویش را برای حمایت همه جانبه نشان داد».

بارزانی در سخنانی گفت «ملت کردستان تمام راه‌های همکاری و همزیستی در چارچوب عراق را آزمود، اما همیشه با انکار، به حاشیه راندن و استثمار روبرو شد، بنابرین اکنون با نشان دادن رای خود به جامعه جهانی خواستار احقاق خویش به طرق صلح، دیالوگ و درایت است».

«آینده سیاسی عراق، انتخابات، خطر فقدان توافقات و مشارکت و همچنین تهدیدات مراحل آینده عراق و منطقه» بخش دیگری از نشست بارزانی با هیات کنگره ملی عراق بود.