کروبی به بیمارستان منتقل شد

«آقای کروبی تاکید کرده‌اند تا رسیدن به خواسته‌های خود اعتصاب غذا را نمی‌شکنند».

K24 - اربیل

به گزارش کردستان24، مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز روز پنجشنبه 26 مرداد به بیمارستان منتقل شد.

سحام نیوز گزارش داد «وضعیت جسمی مهدی کروبی بعد از اعتصاب غذای خشک رو به وخامت رفت و هم اکنون در بیمارستان بستری شده است».

گفته است «کروبی روز پنجشنبه بعد از اینکه فشار او بالا رفت و وضعیت جسمی ایشان وخیم شد با نظر پزشک وزارت اطلاعات در بیمارستان شهید رجایی بستری شدند».

همچنین گفته است «آقای کروبی با وجود انتقال به بیمارستان همچنان در اعتصاب غذا هستند و تاکید کرده‌اند تا رسیدن به خواسته‌های خود اعتصاب غذا را نمی‌شکنند».

محمدحسین کروبی فرزند کروبی در تویتی نوشته است «ساعت يك بامداد امروز پنج شنبه پدر بدليل اعتصاب غذاى خشك به بيمارستان منتقل شدند، التماس دعاى فراوان».

کروبی برای چندین بار است که بر اثر وخامت جسمی در بیمارستان بستری می‌شود.

کروبی در 15 مرداد جاری به علت ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شد و به علت پایین بودن ضربات قلب، باتری در قلب وی کار گذاشته شد.

وی که در روز 19 مرداد به حصر خانگی بازگردانده شده بود، دست به اعتصاب غذا کرده و بامداد امروز پنجشنبه به بیمارستان منتقل شد.

پیشتر خانواده کروبی در بیانیه‌ای اعلام کردند «در کنار شخص حاکم و سیستم فشل قضایی، رئیس جمهور و وزیر اطلاعات مسئول مستقیم جان محصورین می باشند».

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن ماه ۸۹ در حصر خانگی بسر می برند و اگر چه حسن روحانی رئیس جمهوری و برخی از دیگر مقامات جمهوری اسلامی برای جلب رضایت رهبر نظام برای رفع حصر تلاش‌هایی کرده‌اند اما تا کنون این اقدامات موفق نبوده است.

هنگام بستری بودن کروبی در بیمارستان اشخاص زیادی از اصلاح‌طلبان برای ملاقات وی به بیمارستان رفتند.

هر چند اجازه ملاقات به آنان داده نشد، اما نگرانی و انتقاد اصولگرایان در پی داشته است و خانواده کروبی هم به انتقادها واکنش نشان دادند.

محمدحسین کروبی در نامه‌ای به حسین شریعتمداری نماینده رهبر در روزنامه کیهان نوشته است «امروز مطلبی در آن روزنامه با عنوان "فتنه آمریکایی - اسرائیلی ۸۸ کودتا بود نه کدورت!" که ظاهرا واکنشی بود به سخنان روز گذشته آقای نوبخت، سخنگوی دولت؛ درباره رفع حصر و مداوای رهبران، اما اصلش به خاطر موجی است که در این یک هفته در خصوص وضعیت سلامت رهبران جنبش سبز و نیز عیادت از آقایان کروبی و موسوی به راه افتاده است».

سید احمد خمینی در صفحه اینستاگرام خود عکس کروبی را منتشر کرده و با خواستار شدن شفای تمام بیماران نوشته است «براى سلامتى شيخ مهدى كروبى يار شجاع ، صادق و راستين امام (ره) دعا كنیم».