آمریکا از پادشاهی و امنیت عربستان دفاع می‌کند

پس از ورود جو بایدن بە کاخ سفید روابط آمریکا و عربستان بە سردی گراییده بود
پرچم‌های عربستان و آمریکا
پرچم‌های عربستان و آمریکا

اربیل(کوردستان۲۴)- آمریکا پس از حمله‌ی حوثی‌های یمن به اهدافی در خاک عربستان سعودی، اعلام کرد که در کنار پادشاهی عربستان و مردمش ایستاده است.

ایالات‌متحده آمریکا روز دوشنبه ۱۸ی اسفند ۱۳۹۹، بر تعهد این کشور در دفاع از عربستان سعودی در مقابل حملات زهپادی و موشکی حوثی‌های یمن که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شوند، تأکید کرد.

مقامات عربستان گفته‌اند که در جریان حمله‌ی موشکی و پهپادی شامگاه یک‌شنبه هفتم مارس به تأسیسات نفتی این کشور ازجمله تأسیسات آرامکو، خسارت مالی و جانی وارد نشده است.

اظهارات دولت آمریکا در قبال عربستان در حالی صوت گرفته که روابط این دو متحد قدیمی پس از ریاست جمهوری جو بایدن  بە طور نسبی بە سردی گراییده است. جو بایدن از دولت عربستان خواسته تا موازین حقوق بشر را رعایت کند.

سفارت آمریکا در عربستان در توییتی به زبان عربی نوشت: «حمله‌ی ددمنشانه‌ی حوثی‌ها به غیرنظامیان و ساختارهای حیاتی، نقض احترام به جان انسان‌ها و بی‌توجهی به تلاش‌ها برای برقراری صلح است.»

در ادامه‌ی این توییت تأکید شده که ایالات‌متحده در کنار عربستان سعودی و مردمش ایستاده است و آمده: «تعهد ما به دفاع از پادشاهی و امنیت عربستان قطعی است.»

/ا.م