اسرائیل ساختمان محل استقرار الجزیره و آسوشیتد‌پرس را در غزه منهدم کرد

اسرائیل یک ساعت پیش از این حمله، مالک ساختمان و خبرگزاری آسوشیتدپرس را از انجام دادن حمله مطلع کرده بود
حملات اسرائیل به غزه
حملات اسرائیل به غزه

اربیل (کوردستان۲۴)- ساختمان ۱۳ طبقه‌ی ''جلا'' که محل استقرار دفتر شبکه‌ی خبری الجزیره و خبرگزاری آسوشیتدپرس در نوار غزه بود، عصر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت  هدف بمباران هوایی اسرائیل قرار گرفت و منهدم شد.

جان گامبرل، خبرنگار آسوشیتدپرس با تأیید این خبر در یک رشته پیام توییتری اعلام کرد که ارتش اسرائیل یک ساعت پیش از حمله‌ی امروز، خواستار تخلیه‌ی ساختمان محل استقرار الجزیره و آسوشیتدپرس شد.

بنا بر توییت جان گامبرل، مقامات ارتش اسرائیل توضیحی در مورد دلیل حمله به ساختمان استقرار دفتر شبکه‌ی خبری الجزیره و خبرگزاری آسوشیتدپرس در نوار غزه ارائه نکرده‌اند.

در همین حال، جواد مهدی، مالک برج ''جلا'' به خبرگزاری فرانسه گفته است که یک افسر اطلاعاتی اسرائیل ساعتی پیش از حمله به این برج به وی هشدار داده بود که فقط یک ساعت فرصت دارد تا ساختمان را تخلیه کند.

حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه که روز دوشنبه در واکنش به پرتاب موشک‌های حماس به‌سوی خاک این کشور آغاز شد، تا صبح امروز دوشنبه، همچنان دارد.

بر اساس آخرین آمار، درگیری‌های اخیر میان ارتش اسرائیل و سازمان حماس تاکنون به کشته شدن دست‌کم ۱۳۹ فلسطینی ازجمله ۳۹ کودک و ۱۰ اسرائیلی ازجمله یک کودک و یک سرباز ارتش این کشور انجامیده است. 

/ا.م