مقام آمریکایی: جو بایدن می‌خواهد دستور استخراج نفت از میادین نفتی غرب کوردستان را لغو کند

دستور استخراج نفت از میادین نفتی غرب کوردستان در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ صادر شد
عکس؛ آرشیو
عکس؛ آرشیو

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- یک مقام آمریکایی اعلام کرده است که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد دستور استخراج نفت از میادین نفتی غرب کوردستان را لغو کند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از یک مقام آمریکایی از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برای لغو دستور استخراج نفت از میادین نفتی غرب کوردستان/شمال سوریه، خبر داد.

دستور استخراج نفت از میادین نفتی مذکور در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ صادر شد.

بنا به گزارش آسوشیتد پرس، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد که معافیت شرکت (Delta Crescent Energy) از تجارت نفت با سوریه را لغو کند.

بنا به تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه سوریه، تجارت شرکت‌های آمریکایی در زمینه نفت با سوریه ممنوع اعلام شده است، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در آوریل سال ٢٠٢٠، شرکت (Delta Crescent Energy) را از اعمال تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا معاف کرد.

اکنون دولت بایدن می‌خواهد به دلیل عدم اجرای سیاست (نگهداری نفت در سوریه) معافیت اعطا شده از تحریم‌ها به شرکت (Delta Crescent Energy) را لغو کند.

شرکت (Delta Crescent Energy) که در سال ٢٠١٩ از سوی جیمز کین، سفیر سابق آمریکا در دانمارک و جیمز ریس، افسر بازنشسته نیروهای نظامی دلتا تاسیس شده است، طی قراردادی با تشکیلات خودگردان غرب کوردستان، استخراج نفت از میادین نفتی آن منطقه را آغاز کرد.

دونالد ترامپ در اکتبر سال ٢٠١٩ میلادی، نیروهای آمریکا را از سوریه خارج کرد، اما شماری از سربازان آمریکایی را برای حفاظت از میادین نفتی در غرب کوردستان، مستقر نمود.

دولت بایدن تاکنون در باره گزارش آسوشیتد پرس، هیچ اظهار نظری نکرده است.

ب.ن