دلاور آژگَ‌ای: سفر نخست وزیر اقلیم کوردستان به بلژیک در زمان بسیار مهمی انجام شد

"استقبال از نخست وزیر اقلیم کوردستان در سطح عالی نشان دهنده رابطه نزدیک اقلیم کوردستان با بلژیک است"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان در دیدار با یان یانبون، نخست وزیر اقلیم فلاندرز
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان در دیدار با یان یانبون، نخست وزیر اقلیم فلاندرز

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- نماینده دولت اقلیم کوردستان در اروپا، سفر مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان به کشور بلژیک را بسیار مهم و نشان دهنده روابط قوی میان اقلیم کوردستان و آن کشور دانست.

دلاور آژگَ‌ای، نماینده دولت اقلیم کوردستان در اروپا، با شرکت در گفتگوی خبری تلویزیون (کوردستان٢٤)، در باره اهمیت سفر مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان به کشور بلژیک، اظهار داشت:" بلژیک یک مرکز مهم تصمیم گیری در سطح جهان است و مقر اصلی ناتو (سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی) در بروکسل پایتخت آن قرار دارد، سفر نخست وزیر اقلیم کوردستان به این کشور در زمان بسیار مهمی انجام شد، به ویژه که گسترش کرونا تا حدودی موجب کاهش روابط دیپلماتیک شده است".

وی با اشاره به استقبال گرم از نخست وزیر اقلیم کوردستان در بلژیک، افزود؛ دیدارها با نخست وزیر فدرال، رئیس اقلیم فلاندرز که اقلیمی قوی در سطح اروپا است و با معاون نخست وزیر که همزمان وزیر امور خارجه و وزیر دفاع اتحادیه اروپا است، نشان دهنده یک رابطه قوی میان اقلیم کوردستان و اروپا هستند.

آژگَ‌ای، تاکید کرد که توجه به دیدگاه‌های مقام‌های عالی اقلیم کوردستان به ویژه نخست وزیر اقلیم کوردستان، برای مسئولان اروپایی بسیار با اهمیت است، آنهم در شرایطی که قرار است نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در آینده‌ای نزدیک در رم برگزار شود، همچنین نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ که در رابطه با امور عراق برگزار می‌شود.

وی برافراشتن پرچم کوردستان و استقبال از نخست وزیر در سطح عالی را نشانه رابطه نزدیک اقلیم کوردستان با بلژیک دانست و گفت که دیدارها، پیشرفت روابط اقتصادی میان طرفین را به دنبال خواهند داشت.

نماینده دولت اقلیم کوردستان در اروپا، در باره نگرش و موضع کشورهای اروپایی نسبت به حملات اخیر حزب کارگران کوردستان (پ ک ک) به نیروی پِشمَرگَ‌ی کوردستان، گفت که کشورهای اروپایی تصمیم گیرنده، مواضع شدیدی ابراز داشته و تا کنون نیروی پِشمَرگَ را هم‌پیمان خود می‌دانند.

آژگَ‌ای، از تاکید بر ادامه حمایت‌ها از نیروی پِشمَرگَ در دیدارها خبر داد و اظهار داشت؛ ضمن اینکه شهید شدن پِشمَرگَ‌های کوردستان در حملات پ ک ک را به نخست وزیر اقلیم کوردستان تسلیت گفته‌اند، تاکید نموده‌اند که در سطح اقلیم، عراق و اروپا نیز برای تقویت اقلیم کوردستان تلاش خواهند کرد.

ب.ن