وین دیوید: احکام اخیر دادگاه فدرال نتیجه مطلوبی برای آینده نخواهند داشت

"از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم علیه اقدامات ایران موضع اتخاذ کند"
وین دیوید، وزیر امور خاورمیانه در دولت سایه انگلیس در هنگام مصاحبه با گزارشگر کوردستان٢٤ در لندن
وین دیوید، وزیر امور خاورمیانه در دولت سایه انگلیس در هنگام مصاحبه با گزارشگر کوردستان٢٤ در لندن

اربیل (کوردستان٢٤)- وزیر امور خاورمیانه در دولت سایه انگلیس، احکام اخیر دادگاه فدرال عراق علیه اقلیم کوردستان را بی‌پایه دانست و گفت که نتیجه مطلوبی برای آینده نخواهند داشت. همچنین از جامعه بین‌الملل خواست که علیه اقدامات ایران موضع اتخاذ کند.

وین دیوید، وزیر امور خاورمیانه در دولت سایه انگلیس، امروز دوشنبه ١ آوریل، در مصاحبه با گزارشگر کوردستان٢٤ در لندن، با اشاره به روابط اقلیم کوردستان و کشورش، گفت:"از نزدیک با دولت اقلیم کوردستان در ارتباط هستیم و روابط بسیار خوبی داریم."

او همچنین احکام اخیر دادگاه فدرال عراق علیه اقلیم کوردستان را مورد توجه قرار داد و گفت که باید احکام بر مبنای قوانین صادر شوند و جریان‌ها نیز با هم به توافق برسند. "به نظر می‌‌رسد احکام بی پایه هستند و نتیجه مطلوبی برای آینده نخواهند داشت... در هر کشور دموکراتیک دادگاه باید مستقل باشد و فراتر از اختلافات سیاسی تصمیم‌گیری کند."

وین دیوید، از حملات موشکی ایران و گروه‌های شبه‌نظامی به اقلیم کوردستان ابراز نگرانی کرد و گفت:"ما از تحرکات ایران حتی در اینجا هم بسیار نگران هستیم، لازم است که جامعه بین‌الملل، شدیدا علیه آن موضع اتخاذ کند."

درباره تداوم تهدیدات داعش نیز با بیان اینکه همه مدیون فداکاری‌های نیروی پیشمرگ و مردم کوردستان هستند، تاکید کرد:"داعش هنوز جهان را تهدید می‌کند، نیروی پیشمرگ بسیار دلیرانه در برابر داعش ایستادگی کرد. باید روابط خودمان با نیروی پیشمرگ را تقویت کنیم."

وزیر امور خاورمیانه در دولت سایه انگلیس، خاطرنشان کرد که در صورت در دست گرفتن امور دولت، روابط خود را با دولت اقلیم کوردستان توسعه می‌دهند و تمام تلاش خود را می‌کند که به اقلیم کوردستان سفر کند.

ب.ن