در کوردستان تاکنون ۱۰۰میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا هزینه شده است

تاکنون یک‌میلیون و ۷۰۰ دوز واکسن کرونا در اقلیم کوردستان تزریق‌شده است
مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در اقلیم کوردستان
مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان ۲۴) – وزیر بهداشت اقلیم کوردستان اعلام کرد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا حدود ۱۰۰ میلیارد دینار برای مبارزه با این ویروس هزینه شده است.

دکتر سامان برزنجی وزیر بهداشت اقلیم کوردستان در کنفرانس خبری مشترکی با "احمد زویتن" نماینده‌ی سازمان بهداشت جهانی، گفت " در ماه گذشته و در پی تصمیم اخیر کمسیون عالی مبارزه با کرونا روند واکسیناسیون در کوردستان تسریع شده است.

وزیر بهداشت گفت، تاکنون از مجموع ۳ میلیون و ۵۸۲هزار مورد نمونه‌برداری در کوردستان نتیجه‌ی ۳۶۷ هزار مورد مثبت گزارش شده است. اکنون ۳هزار و ۸۳۲ نفر در اقلیم کوردستان مبتلا به کرونا هستند که تعداد اندکی از آنان در بیمارستان‌ها بستری هستند. وی همچنین گفت: " از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۶هزار ۵۱۲ بیمار در بیمارستان‌ها بستری‌شده‌اند که از این تعداد ۷هزار و ۱۲ نفر جان‌باخته‌اند.  وزیر بهداشت همچنین گفت: " تاکنون یک‌میلیون و ۷۰۰ دوز واکسن کرونا در اقلیم کوردستان تزریق‌شده که در این میان ۵۸ هزار و۷۴۰ معلم و استاد این واکسن را دریافت کرده‌اند." دکتر برزنجی در ادامه از معلمان و استادان درخواست کرد در جهت دریافت واکسن اقدام  نمایند.

/ا.م