پایگاه نظامی عین‌الاسد در استان الانبار عراق بار دیگر مورد حمله‌ی موشکی قرار گرفت

موشک‌های شلیک شده در فاصله‌ی ۲ کیلومتری این پایگاه سقوط کرده‌اند

اربیل (کوردستان ۲۴)- پایگاه نظامی عین‌الاسد در استان الانبار عراق شامگاه روز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰، بار دیگر موردحمله‌ی موشکی قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات اولیه که از سوی گروه‌های شیعی منتشر شده است در این حمله ۱۲ موشک به‌سوی این پایگاه نظامی شلیک شده است.

یک منبع امنیتی عراقی به کوردستان ۲۴ گفت که در حمله‌ی امروز تنها ۵ موشک به‌سوی این پایگاه نظامی شلیک‌شده است.

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در پی این حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد کە ساعت ۶:۴۵ عصر امروز ۵ موشک از سوی شبه‌نظامیان خارج از قانون به‌سوی پایگاه عین‌الاسد شکیل شده  و این موشک‌ها در فاصله‌ی ۲ کیلومتری این پایگاه سقوط کرده‌اند.

پیش از ظهر امروز هم در روستای "سبز" در شمال سوریه و منطقه‌ی "میادین" ٨ موشک دیگر به‌سوی مرکز نظامی ائتلاف ضد داعش شلیک شده بود.

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در ادامه‌ی بیانی خود اعلام کرده است که گروهای شبه‌نظامی موردحمایت ایران این حملات را انجام می‌دهند.

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در نشست روز چهارشنبه‌ی هیئت دولت در مورد تشدید حملات شبه‌نظامیان خارج از قانون گفت: " متأسفانه در روزهای آغازین سال جدید با تعدادی موشک اردوگاه‌های نظامی عراقی مورد هدف قرار داده شد. بدون شک این اقدامات بی‌معنی امنیت و آرامش عراق را برهم می‌زدند."

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش،  به رهبری آمریکا،  در آخرین بیانه‌ی خود به‌طور مشخص گروه‌های تحت حمایت ایران را "عامل تهدیدها و حملات" اخیر علیه پایگاههایش در عراق و سوریه خوانده است.

/ا.م