رئیس شرکت فایزر: روند افول همه‌گیری بیماری کرونا آغاز شده است

به گفته‌ی رئیس شرکت فایزر، بهار آینده در موقعیت بسیار مناسبی برای شروع دوباره زندگی عادی قرار خواهیم گرفت
آلبرت بورلا، مدیر شرکت فایزر
آلبرت بورلا، مدیر شرکت فایزر

اربیل (کوردستان ۲۴)- نشریەی فرانسوی‌زبان لوفیگارو با اختصاص گزارشی به اظهارات امیدبخش چند کارشناس ازجمله رئیس شرکت داروسازی فایزر پرداخته که از آغاز روند کاهش و افول همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ خبر می‌دهند.

لوفیگارو به نقل از آلبرت بورلا، مدیرعامل شرکت فایزر نوشته است: «ما به لطف همه ابزارها و امکاناتی که در اختیار داریم در جایگاه بسیار خوبی برای بازگشت به زندگی عادی در فصل بهار قرارگرفته‌ایم.»

یورونیوز به نقل از این  گزارش همچنین به نگاه خوش‌بینانه آرنو فونتانه، یک همه‌گیر شناس اشاره کرده که به‌صراحت از دوران «افول همه‌گیری» خبر داده است.

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت فایزر اکنون «سؤال این نیست که آیا این ویروس ناپدید خواهد شد یا خیر؟ بلکه این سؤال مطرح است که آیا می‌توانیم زندگی عادی را از سر بگیریم؟ من اعتقاد دارم که می‌توانیم.»

آلبرت بورلا در ادامه با اتکا به پیشرفت‌های علمی در زمینه‌ی تولید واکسن و دیگر امکانات موجود برای درمان بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا تصریح می‌کند: «به‌زودی می‌توانیم زندگی عادی خود را از سر بگیریم.»

وی در این خصوص به «روش‌های تشخیص بیماری، واکسن‌های بسیار مؤثر حتی بر ضد اومیکرون که از خطر بستری شدن در مراکز درمانی و مرگ‌ومیر محافظت می‌کنند و نیز نخستین داروهای در اختیار شهروندان برای درمان خانگی بیماری» اشاره می‌کند و می‌نویسد: «به لطف همه ابزارهایی که در اختیار داریم بهار آینده در موقعیت بسیار مناسبی برای شروع دوباره زندگی عادی قرار خواهیم داشت.»

فایزر که از پیشگامان تولید واکسن کرونا در جهات است با محصولات دارویی ضد بیماری کووید ۱۹ خود را به عنوان پیشرفته‌ترین غول دارویی در مبارزه با این بیماری همه‌گیر معرفی کرده است.

/ا.م