آمریکا به اهدافش رسید؛ اسطوره ارتش روسیه درهم شکسته شد

ارتش روسیە ٩٠٠ هزار سرباز آماده خدمت و حدود دو ملیون سرباز ذخیره دارد
ارتش روسیە ٩٠٠ هزار سرباز آماده خدمت و حدود دو ملیون سرباز ذخیره دارد

اربیل (کوردستان ٢٤) - بر اساس گزارش نیویورک تایمز آمریکا، پس از گذشت دو هفته از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین، آشکار شد که "اسطوره ارتش روسیه درهم شکسته" و چیزی به نام ترس از ارتش روسیه باقی نمانده است.

نیویورک تایمز اظهار داشت که ارتش اوکراین در ظرف بزرگترین جنگ قاره اروپا از سال ١٩٤٥ میلادی تا بە‌حال، به تمام حملات ارتش روسه پاسخ داده و مقاومتی در سطح بالا داشته اشت.

مقامات عالی‌رتبه آمریکا بر اساس اطلاعات سازمان جاسوسی مخفی خود، اعلام کرد کە ارتش اوکراین در ظرف ١٥ روزه گذشته یک فروند هواپیمای نظامی نفربری، چند فروند بالگرد، تانک، زره‌پوش را با استفاده از موشک‌های آمریکایی و پهبادهای ساخت ترکیه منهدم کرده است.

برخی از تحلیلگران سیاسی بر این باورند که سالیان طولانیست آمریکا درصدد آزمودن قدرت ارتش روسیه در پیشروی و دفاع است و در میانه جنگ اوکراین، این امر برای آمریکا آشکار شد.

مسکو علی‌رغم دارا بودن جت جنگی پیشرفته و نیروی دریایی قدرتمند، با ٩٠٠ هزار سرباز آماده خدمت و حدود دو ملیون سرباز ذخیره، دارای ارتشی نه برابر ارتش اوکراین می‌باشد.  

نیویورک تایمز در گزارش خود اظهار داشت که بعد از جنگ اوکراین، کشورهای اروپایی واهمە‌ای از ارتش روسیه ندارند؛ این جنگ نقاط ضعف راهبردی کرملین را برای کشورهای دیگر آشکار کرد.   

نیویورک تایمز نوشت: سربازان روسی جوان هستند و توانایی تصمیم‌گیری سریع را در میدان جنگ ندارند. این نشان می‌دهد که والری گیراسیموف ژنرال ارتس روسیه، تمام تصمیمات را در دست گرفته و سربازان برای کوچک‌ترین تصمیم‌گیری باید به وی رجوع کنند.

نیویورک تایمز از مایکل کوفمان مدیر تحقیقات روسی در کالج اختصاصی دفاع چنین نقل کرد: این مشابه آنست که روسیه خود را برای جنگی تمام عیار آماده نکرده باشد، اراده آنان بسیار ضعیف است، چون به سربازان گفته نشده که به میدان جنگ فرستاده می‌شوند.

مایکل کوفمان گفت: ارتش اوکراین با موفقیت توانسته‌ تانک‌های روسی را با استفاده از موشک ضد تانک "جاولینی" منهدم کند.