خانواده رئیس جمهور عراق از همه‌پرسی استقلال کردستان حمایت کردند

کُردها همیشه آرزوی استقلال و آزادی دارند و خیزش و انقلابهای مداوم مردم کردستان برای نان، معیشت، خدمات آب و برق نبوده است.

K24 - اربیل

شیرین فواد دختر فواد معصوم رئیس جمهور عراق حمایت خانواده‌اش را از همه‌پرسی استقلال کردستان اعلام کرد و گفت تمام پست و مناسبها را فدای یک ثانیه از استقلال کردستان خواهیم کرد.

شیرین که مدرک دکترای سیاست آمریکا در برابر کُردها دارد در مقاله‌ای در روزنامه «خبات» نوشته است که «کردها همیشه آرزوی استقلال و آزادی دارند و خیزش و انقلابهای مداوم مردم کردستان برای نان، معیشت، خدمات آب و برق نبوده است. چونکه در دوران دولتهای گذشته تمام این چیزها را داشت. اما آزادی، حقوق و استقلال را نداشت و تا امروز هم در راه مبارزه و خیزش برای تحقق حقوق خود هستیم».

همچنین نوشته است «دولت متعصب و تایفه‌ای عراق می‌خواهد ملت و مسئولان ما را بترساند که گویا آنها را به دادگاه خواهد کشاند، همانند هوشیار زیباری هنگامی که با ناعدالتی وی را برکنار کرد، یا  محاکمه ریبوار طالبانی رئیس شورای استان کرکوک به بهانه برافراشتن پرچم کردستان و همچنین رد کردن همه‌پرسی استقلال کردستان و برکناری نجم‌الدین کریم استاندار کرکوک از سوی نمایندگان شوونیزم عراق نمونه‌هایی از اقدامات دولتهای گذشته عراق را به یادمان می‌آورد».

شیرین با اشاره به موضع پدرش نوشته است «مطمئن باشید که رهبری دلسوز و انقلابی همانند پدرم منتظر بغداد نخواهد بود که از وی سلب اعتماد کنند، بلکه از نخستین روز آغاز کار که در جهت حال و فصل بحران سیاسی مقام ریاست جمهوری را قبول کرد، به "رجل الدوله" و "رجل مواقف الصعبه" شناخته شده است. بنابراین منتظر چراغ سبز در کردستان بوده است نه عراق».

در بخش دیگری نوشته است «همانند دختر یک پیشمرگه هیچ گاه نه در فکر این بودیم و نه به ما یاد دادند که مبارزه ملت کردستان برای ویلا و کاخ سلام  و جمهوری (کاخهای ریاست جمهوری عراق) بوده است. به ما یاد دادند که مبارزانی همانند مصطفی بارزانی و پدربزرگم ملا معصوم و نسلهایی همانند پدرم و مام جلال و مسعود بارزانی در خدمت مردم و استقلال کردستان خواهند بود. بگذارید در زندان باشیم، اما سربلند و آزاد و صاحب اراده خودمان باشیم. هیچ گاه خوشگذرانی و دستاوردهای زندگی جای استقلال و آزادی کردستان را نخواهند گرفت».