نایب رئیس پارلمان: تقویت روابط پارلمانی با اتریش را بررسی کردیم

"برای تقویت روابط دیپلماتیک با اقلیم کوردستان تلاش می‌کنیم"
دیدار نایب رئیس پارلمان و معاون کمیته روابط خارجی پارلمان اتریش
دیدار نایب رئیس پارلمان و معاون کمیته روابط خارجی پارلمان اتریش

اربیل (کوردستان٢٤)- معاون کمیته روابط خارجی پارلمان اتریش، لازم دانست که روابط دیپلماتیک کشورش با اقلیم کوردستان تقویت شوند.

هیمن هورامی، نایب رئیس پارلمان کوردستان، با انتشار یک پیام توئیتری اعلام کرد که در دیدار روز سه‌شنبه این هفته، با دکتر اوا ارنست دیزیچ، معاون کمیته روابط خارجی پارلمان اتریش، در مورد چالش‌های امنیتی و دیگر چالش‌های پیش روی اقلیم کوردستان و تقویت روابط پارلمانی گفتگو کرده‌اند.

همچنین تاکید کرده که جایگاه اقلیت‌های قومی و مذهبی در پارلمان کوردستان، وضعیت امنیتی و زیست‌محیطی اقلیم کوردستان و عراق، و تهدید مداوم بقایای داعش را مورد بررسی قرار داده‌اند.

مقام‌های اقلیم کوردستان بارها تاکید کرده‌اند که بقایای داعش همچنان امنیت منطقه را تهدید می‌کنند.

هورامی خاطرنشان کرده؛ در دیدار با ارنست دیزیچ، یادآور شده است که لازم است دوستان بین‌المللی اقلیم کوردستان نه تنها در مبارزه با داعش، بلکه در پیشبرد تلاش‌ها برای حکومت‌داری مطلوب، تحقق عدالت، تنوع اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه به آوارگان داخلی و پناهندگان سوری ساکن اقلیم کوردستان نیز از اقلیم حمایت کنند.

معاون کمیته روابط خارجی پارلمان اتریش نیز درباره این دیدار یک پیام توئیتری منتشر کرده و نوشته است:" من مشتاقانه منتظر همکاری نزدیکتر پارلمانی با کوردستان و عراق هستم".

ارنست دیزیچ، در سفر خود به اقلیم کوردستان، همچنین با سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم دیدار کرده و موضوع بازگشت آوارگان داخلی و پناهندگان ساکن اقلیم به زادگاه خود را بررسی کرد‌ه‌اند.

اقلیم کوردستان به رغم محدودیت‌‌های مالی، همچنان میزبان بیش از دو میلیون آواره و پناهنده است.

دیزیچ، پس از دیدار با دزه‌ای در یک پیام توئیتری تاکید کرده که لازم است روابط دیپلماتیک با اقلیم کوردستان تقویت شوند و در راستای آن تلاش خواهند کرد.

ب.ن