نچیروان بارزانی: لازم است حل اختلافات اربیل و بغداد در اولویت کار دولت جدید عراق قرار گیرد

"به ویژه در بخش نفت و گاز"
دیدار نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان و سفیر انگلستان در عراق
دیدار نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان و سفیر انگلستان در عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – در دیدار رئیس اقلیم کوردستان و سفیر انگلستان در عراق، بر اهمیت تداوم مذاکرات بین اربیل و بغداد به منظور حل اختلافات به ویژه در بخش نفت و گاز تاکید شده است.

دفتر ریاست اقلیم کوردستان، اعلام کرد که امروز چهارشنبه نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان، از مایک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلستان در عراق استقبال کرده و طی نشستی آخرین تحولات سیاسی عراق، تعیین نامزد نخست وزیری این کشور، روابط اربیل – بغداد و حل ختلافات معوق مانده فی‌مابین به ویژه در بخش نفت و گاز را بررسی کرده‌اند و حمله راکتی اخیر به میدان گازی کورمور و حمله توپخانه‌ای به گردشگاه پرخ را نیز مورد توجه قرار داده‌اند.

بر پایه گزارش دفتر ریاست اقلیم، در این دیدار رئیس اقلیم بر اهمیت تداوم مذاکرات بین اربیل و بغداد به منظور حل اختلافات به ویژه در بخش نفت و گاز تاکید کرده و لازم دانسته که این امر در اولویت کار دولت جدید عراق قرار گیرد.

همچنین طرفین در مورد اهمیت تشکیل دولت جدید عراق به نحوی که موجب ثبات سیاسی و امنیتی شده و خدمتگذار شهروندان باشد، توافق نظر داشته‌اند.

این در حالی‌ست که پس از گذشت ٩ ماه از برگزاری انتخابات و تشدید اختلافات میان جریان‌های سیاسی عراق هنوز دولت جدید این کشور تشکیل نشده، اما به تازگی چارچوب هماهنگی شیعه توانسته بر اختلافات داخلی غلبه و کاندید خود را برای نخست وزیری عراق تعیین نماید، امری که انظار عمومی را نسبت به تسریع در روند تشکیل دولت خوشبین کرده است.

ب.ن