سازمان ملل: بحران عراق قابل حل است

"با تکیه بر منافع ملی"
UNAMI یاد قربانیان حمله انفجاری ١٩ اوت ٢٠٠٣ به مقر خود در بغداد را گرامی داشت
UNAMI یاد قربانیان حمله انفجاری ١٩ اوت ٢٠٠٣ به مقر خود در بغداد را گرامی داشت

اربیل (کوردستان٢٤) – هیئت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق، اعلام کرد که بحران‌های این کشور با تکیه بر منافع ملی قابل حل هستند.

هیئت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (UNAMI)، به مناسبت نوزدهمین سالگرد حمله انفجاری به مقر سازمان ملل در بغداد، پایتخت عراق، بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:"همه قربانیان حمله، کارکنان سازمان ملل بودند که می خواستند عراق را احیا کنند. ١٩ اوت از سال ٢٠٠٩ به عنوان (روز بشردوستی) نامگذاری شده است".

بیانیه یادآور شده که در ١٩ اوت سال ٢٠٠٣ در حمله انفجاری به مقر سازمان ملل متحد در بغداد، ٢٢ نفر از جمله سرجیو دی ملو، نماینده سازمان ملل در عراق جان خود را از دست دادند و ١٥٠ نفر دیگر مجروح شدند.

بیانیه خاطرنشان کرده:" UNAMI یاد کسانی که جان خود را فدا کردند، مجروحان و خانواده‌هایی که هنوز از آن فاجعه رنج می‌برند را گرامی می‌دارد".

همچنین با اشاره به اینکه "عراق در سال‌های اخیر با بحران طولانی مدت و با مشکلات زیادی مواجه بوده است" تاکید کرده که به باور آنها "هیچ یک از بحران‌ها در سطحی نیستند که با تکیه بر منافع ملی قابل حل نباشد".

این در حالی‌ست که عراق هنوز از اختلافات شدید بین جریان‌های سیاسی شیعه رنج می‌برد و با انسداد سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند.

 

ب.ن