سخنگوی صدر از کاظمی خواست رئیس حشدالشعبی را برکنار کند

مقتدی صدر می‌گوید فالح فیاض لیاقت ریاست حشدالشعبی را ندارد

اربیل(کوردستان ۲۴)- سخنگوی مقتدی صدر در شبکه‌های اجتماعی از مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق خواست رئیس حشدالشعبی را برکنار کند.

در بیانیه‌ی رسمی صالح محمد عراقی، سخنگوی مقتدی صدر که عصر روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آمده که برای حفاظت از اقتدار نهاد حکومت و پایان دادن به حضور «شبه‌نظامیان» در اماکن حساس پیشنهادهایی را با فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مطرح می‌کند.

در این بیانیه پیشنهاد اول تغییر «فالح فیاض» از ریاست حشد الشعبی به علت اینکه وی «شخصیتی حزبی و رئیس یک تشکل سیاسی است و شخصیت قدرتمند و ذهنیت نظامی ندارد و خلاصه شایسته این مقام نیست».

پیشنهاد دوم عراقی به مصطفی کاظمی صدور دستوری قاطع برای انحلال همه‌ی «گروه‌های مسلح مدعی مقاومتی است که مردم عراق را می‌کشند».

وی در پیشنهاد سوم خود خواستار اخراج همه‌ی گروه‌های مسلح و بلکه حشد الشعبی از منطقه‌ی سبز و واگذاری امنیت آن به نیروهای امنیتی کشور است «چون حضور آنها برای خود فرمانده‌ی کل نیروهای مسلح هم خطرناک است چه رسد به دیگر نهادها از جمله دستگاه قضائی».

سخنگوی مقتدی صدر همچنین خواستار دور کردن افراد حشدالعشبی از پاسگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی شده چون «کسانی عامدانه با استفاده از آنان برای خشونت و قاچاق و کارهای دیگر موجب تخریب وجهه‌ی حشد می‌شوند».

محمد صالح عراقی همچنین خواستار حمایت از "مجاهدان در مناطق آزادشده از چنگ داعش" شده و گفته است از نظر نظامی و امنیتی و لجستیکی به آنان توجه نمی‌شود.

/ا.م