دختر جوان کوردستانی پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد به کما رفت

پلیس تهران می‌گوید این خانم پس از بازداشت ناگهان دچار عارضه شده است
ژینا امینی دختر بازادشته‌ی سقزی
ژینا امینی دختر بازادشته‌ی سقزی

اربیل (کوردستان ۲۴)- "ژینا امینی" (مهسا امینی) دختر ٢٢ ساله‌ی اهل شهرستان سقز در شرق کوردستان که به همراه خانواده به تهران سفر کرده بود، پس از بازداشت و شکنجه از سوی نیروهای گشت ارشاد جمهوری اسلامی ایران، به کما رفت.

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو که اخبار مربوط به حقوق بشر در شرق کوردستان را پیگیری می‌کند، ژینا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز که غروب روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ توسط ماموران گشت ارشاد تهران مورد ضرب و شتم و به کما رفته بود، همچنان با سطح هوشیاری پایین در بیمارستان کسری واقع در تهران تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارد.

در ادامه‌ی خبر "هه‌نگاو" آمده است که ژینا امینی در نزدیکی بزرگراه حقانی تهران توسط مأموران گشت ارشاد مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس از بازداشت به بازداشتگاه "وزرا" منتقل شده است.

یکی از نزدیکان خانواده‌ی امینی به "هه‌نگاو" گفته است که " ژینا در حین بازداشت با باطوم ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه‌ی سر به‌شدت مجروح شده و پس از انتقال به بازداشتگاه و وخامت وضعیت جسمانی، با آمبولانس به بیمارستان کسری منتقل شده است و هم‌اینک با سطح هوشیاری ۳ تحت مراقبت‌های ویژه‌ی پزشکی قرار دارد."

 این منبع در ادامه گفت: " پزشکان بیمارستان کسری به خانواده امینی گفته‌اند که ژینا دچار مرگ مغزی شده" و از بهبودی وضعیت وی قطع امید کرده‌اند.

بر طبق این گزارش، اعضای خانواده امنیتی را به اتاقی که ژینا در آن بستری است راه داده شده‌اند، اما اجازه‌ی فیلم‌برداری به آنها نداده‌اند.

درپی بالا گرفتن این ماجرا، پلیس تهران در اطلاعیه‌ای که روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریور منتشر کرده نوشته است: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده دچار عارضه قلبی شد.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران گفته این خانم بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار دارد.

/ا.م