مدیر مرکز تحقیقات راهبردی عراق: خواست پرزیدنت بارزانی برای پایبندی به قانون اساسی بسیار با اهمیت است

"اختلافات جریان‌های چارچوب هماهنگی شیعه موانع بسیاری برای تشکیل دولت جدید ایجاد کرده‌اند"
غازی فیصل، مدیر مرکز تحقیقات راهبردی عراق
غازی فیصل، مدیر مرکز تحقیقات راهبردی عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – مدیر مرکز تحقیقات راهبردی عراق، خواست پرزیدنت مسعود بارزانی برای پایبندی به  قانون اساسی جهت حل اختلافات بین اربیل و بغداد را بسیار با اهمیت دانست.

غازی فیصل، مدیر مرکز تحقیقات راهبردی عراق، با شرکت در گفتگوی خبری شبکه تلویزیونی کوردستان٢٤، موضوع تشکیل کابینه جدید دولت عراق را مورد توجه قرار داد و گفت که اختلافات جریان‌های سیاسی بر سر در دست گرفتن سمت‌های دولتی، موانع بسیاری پیش روی نخست وزیر برای تشکیل دولت و معرفی وزرا به مجلس، ایجاد کرده‌اند.

وی افزود که نیروهای چارچوب هماهنگی شیعه، بیشترین اختلاف را بر سر در دست گرفتن وزارت‌های کشور، اطلاعات و امنیت ملی دارند.

غازی فیصل، با این اوصاف تشکیل کابینه دولت جدید را امری دشوار تلقی کرد و تاکید نمود:" تحمیل وزرا به کابینه و بدون تائید گرفتن از نخست وزیر، تکرار اشتباهات دولت‌های گذشته است و با این منوال فساد سیاسی، اداری و فقر و گرسنگی و عقب‌ماندگی در عراق ادامه خواهند داشت، زیرا سمت‌های دولتی بر پایه گرایشات مذهبی و سیاسی به افراد اختصاص می‌یابند".

مدیر مرکز تحقیقات راهبردی عراق، پیشبینی کرد که جریان صدر به اعمال فشار علیه دولت سودانی ادامه دهد و در برابر آن به عنوان اپوزیسون عمل می‌کند.

همچنین خواست پرزیدنت مسعود بارزانی و نیروهای کوردستانی برای پایبندی به  قانون اساسی جهت حل اختلافات بین اربیل و بغداد، به ویژه اجرای ماده ١٤٠ و تصویب قانون نفت گاز فدرال را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد که مردم کورد حقوق انسانی و قانونی خود را دارد و همه مردم عراق برای از بین بردن نژادپرستی و شوونیزم مبارزه کرده‌اند.

ب.ن