دانشجوی کوردستانی رشته‌ی پزشکی در اهواز با ضربه‌ی چاقو به قتل رسید

خانواده‌ی این دانشجوی مقتول خواهان رسیدگی دولت اقلیم کوردستان، دولت بغداد و کنسولگری جمهوری اسلامی هستند

اربیل (کوردستان۲۴)- بشار فائق دانشجوی رشته‌ی پزشکی اهل اقلیم کوردستان که هفته‌ی گذشته در شهر اهواز با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته بود، بامداد امروز بر اثر شدت جراحات درگذشت. 

یکی از دوستان بشار فائق سه‌شنبه به کوردستان ۲۴ گفت که بشار در دانشجوی مرحله‌ی ٢ "دانشگاه جندی‌شاپور" اهواز بود، روز ١٣ آبان موردحمله‌ی چند مهاجم قرار گرفت و پس از چهار روز مبارزه با مرگ روز سه‌شنبه ۱۷ آبان در یکی از بیمارستان‌های اهواز جان باخت. 

این دانشجوی اهل "برده‌رش" استان دهوک اقلیم کوردستان هنگام خرید در بازار اهواز موردحمله‌ی زورگیران قرار گرفته و  وقتی حاضر نشده پول و موبایلش را به آنان بدهد، با ضربات چاقو وی را مورد حمله قرار داده‌اند.

بازماندگان این دانشجوی جان‌باخته در گفتگو با کوردستان ۲۴ از مقامات دولت اقلیم کوردستان و کنسولگری جمهوری اسلامی در اربیل درخواست کردند کە به جوانب این رویداد رسیدگی بکنند.

احمد مصطفی، پدربزرگ بشار به کردستان ۲۴ گفت: پسر ما برای تحصیل به ایران رفت. او دانشجوی پزشکی بود. به کسی آسیبی نزدە و به کسی ظلم بە کسی ظلم نکرده، اما اکنون مورد ظلم قرار گرفته است. از دولت عراق، اقلیم کوردستان و کنسول‌خانه‌ی ایران در اربیل می‌خواهیم این رویداد را پیگیری کند و حق ما را ضایع نکنند.

دلیر فائق برادر بشار هم به خبرنگار کوردستان ۲۴ گفت که برادرش از سوی چند نفر با چاقو موردحمله قرار گرفته است. وی خواستار  واکنش دولت اقلیم کوردستان و کنسولگری جمهوری اسلامی به این موضوع شد.

جنازه‌ی بشار فائق هنوز از ایران به اقلیم کوردستان انتقال نیافته است.

/ا.م