سنتکام از توقیف عملیات نظامی مشترک با نیروهای دمکراتیک سوریه خبر داد

عملیات مشترک نیروهای کورد و آمریکایی در سوریه در حالی متوقف شده است که ترکیه تهدید کرده است به مناطق تحت سیطره‌ی کوردها حمله می‌کند

اربیل(کوردستان ۲۴)- یک سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه، قسد، روز جمعه ١١ آذر ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که به دنبال حملات زمینی و هوایی ترکیه، عملیات مشترک خود با نیروهای آمریکایی علیه گروه داعش را متوقف کرده است.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه درباره‌ی  حفاظت از هزاران زندانی داعش که توسط این گروه نگهداری می‌شوند، ابراز نگرانی کرد.

نیروهای دموکراتیک سوریه، تحت رهبری کوردها، پیش‌ازاین از ایالات‌متحده و سایر کشورهای غربی خواسته‌اند ترکیه را از تهاجم برنامه‌ریزی‌شده به "روژآوا" (شمال سوریه) برحذر دارند.

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز پنجشنبه از ادامه مأموریت ضد داعش نیروهای آمریکای در سوریه خبر داده بود.

پاتریک رایدر گفته بود، تعداد معدودی از گشت‌های مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه خواهد یافت و چنین گشت‌هایی بر اساس درخواست این نیروها انجام خواهد شد.

این در حالی است که یک سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده، سنتکام روز جمعه اعلام کرد به دنبال اقدام نیروهای دموکراتیک سوریه در توقف همکاری با نیروهای آمریکایی، سنتکام نیز تمامی عملیات مشترک با این نیروها در سوریه را متوقف می‌کند.

این سخنگوی سنتکام اضافه کرد، گشت زنی در کمپ آوارگان الهول و بازداشتگاه‌ها ادامه دارد، اما اینها عموماً نمونه‌هایی از تردد عادی نیروهای آمریکایی در اطراف تأسیسات است.

مظلوم عبدی، فرمانده‌ی نیروهای دمکراتیک سوریه هم گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ترکیه در حال تدارک یک حمله‌ی نظامی زمینی به شمال سوریه است. او هشدار داد که تمام شمال سوریه در معرض خطر حمله‌ی نیروهای نظامی ترکیه قرار دارد.

مظلوم عبدی همچنین گفت که جنگ در امتداد تمامی مرزهای سوریه و ترکیه درخواهد گرفت.

/ا.م