پرزیدنت بارزانی: به تعویق انداختن برگزاری انتخابات به هر بهانه‌ای غیرقابل قبول است

"منافع مردم کوردستان بر هر منفعتی دیگر برتری دارند"
پرزیدنت مسعود بارزانی و مایک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلستان در عراق
پرزیدنت مسعود بارزانی و مایک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلستان در عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – پرزیدنت بارزانی، تاکید کردند که لازم است انتخابات اقلیم کوردستان برگزار شوند و به تعویق انداختن آن به هر بهانه‌ای غیرقابل قبول است.

پرزیدنت مسعود بارزانی، امروز پنجشنبه ٢ فوریه، در صلاح‌الدین اربیل از مایک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلستان در عراق، استقبال کردند.

در این دیدار که خانم رزی کیف، سرکنسول انگلستان در اقلیم کوردستان نیز حضور داشت، اوضاع و پیشامدهای سیاسی اقلیم کوردستان بررسی شدند و سفیر انگلستان در عراق از اقدامات نیروهای سیاسی برای رسیدن به راه‌حل مناسب مسائل از طریق گفتگو، ابراز خوشحالی کرد.

پرزیدنت بارزانی درباره مسائل سیاسی اقلیم تاکید کردند که منافع مردم کوردستان بر هر منفعتی دیگر برتری دارند و لازم است انتخابات اقلیم برگزار شوند و به تعویق انداختن آن به هر بهانه‌ای غیرقابل قبول است.

اصلاحات در وزارت پیشمرگ نیز مورد تبادل نظر قرار گرفت و تاکید شد که بایستی سازماندهی، به روز کردن و اصلاحات در صفوف نیروی پیشمرگ کوردستان با اصول، موازین اخلاقی و سیادت پیشمرگ همخوانی داشته باشند.

موانع پیش روی بهبود روابط بین دولت اقلیم کوردستان و دولت فدرال عراق نیز از دیگر موضوع‌های مورد گفتگو در این دیدار بودند.

ب.ن