مسرور بارزانی آغاز به کار طرح "حساب بانکی من" را اعلام کرد

"تا دو سال آینده حقوق همه کارمندان به صورت دیجیتالی پرداخت می‌شود"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، امروز چهارشنبه در حساب توییتری خود، آغاز به کار طرح "حساب بانکی من" را برای کارمندان اقلیم کوردستان اعلام کرد.

متن پیام

امروز طرح "حساب بانکی من" آغاز به کار می‌کند که یک طرح فراگیر مالی برای کارمندان و بازنشستگان است. در چند روز آینده در مرحله آزمایشی این ابتکار، حقوق حدود ٨٥٠ کارمند بیمارستان زنان و زایمان در اربیل به شیوه دیجیتالی به حساب‌های بانکی جدیدشان واریز می‌شود. با این شروع، طرح را توسعه می‌دهیم و از ماه ژوئن فعالیت‌ها را متمرکز می‌کنیم تا در مدت دو سال آینده، طرح پرداخت دیجیتالی حقوق همه کارمندان و بازنشستگان و نیروهای نظامی دولت اقلیم را تکمیل کنیم.

"طرح حساب بانکی من" یک راه مطمئن و شفاف و مناسب برای کارمندان دولت و بازنشستگان است تا بتوانند با استفاده از دستگاه خودپرداز (ای تی ام) حقوق خود را دریافت کنند و در بیش از هزار نقطه در سراسر اقلیم کوردستان در دسترس خواهند بود. علاوه بر این کارمندان بخش عمومی به سایر خدمات به‌روز بانکی دسترسی خواهند داشت، از جمله وام، پس‌انداز، حواله‌های داخلی و بین‌المللی، امکان برداشت بین‌المللی و پرداخت آنلاین و دیجیتالی.

مطمئنا این ابتکار موجب به‌روز شدن نظام بانکی و تسریع در روند تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد ما خواهد شد و همزمان کاهش اتکا به معاملات نقدی را به دنبال خواهد داشت و در نتیجه آن، میزان کارایی و شفافیت دولت افزایش می‌یابد.

"طرح حساب بانکی من" یکی از طرح‌های طولانی مدت کابینه نهم است در چارچوب دیجیتالی کردن خدمات عمومی و ارتقای سطح رفاه شهروندان و فراهم کردن تسهیلات برای تجارت در اقلیم کوردستان. از اینرو دولت اقلیم کوردستان به توسعه این قبیل طرح‌ها ادامه داده و اقدامات جدیدی برای پیشبرد خدمات مالی دیجیتالی انجام خواهد داد.

از وزارت دارایی و اقتصاد به خاطر حمایت‌های مستمر از راه‌اندازی این طرح و تلاش‌های مداوم در عرصه اصلاحات قدردانی می‌کنم.

آقای نخست وزیر، به همراه پیام توییتری، ویدیویی به زبان کوردی با همین مضامین منتشر کرده‌اند.

ب.ن