گوترش: اطمینان دارم مردم عراق می‌توانند از چالش‌ها عبور کنند

"امیدوارم بتوانم به اقلیم کوردستان سفر کنم"
کنفرانس خبری فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد
کنفرانس خبری فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد

اربیل (کوردستان٢٤) – دبیرکل سازمان ملل متحد وارد بغداد شد و ابراز امیدواری کرد که بتواند برای بازدید از اردوگاه‌های آوارگان، به اقلیم کوردستان سفر کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، شبانگاه سه‌شنبه ٢٨ فوریه وارد بغداد، پایتخت عراق شد و از سوی فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق مورد استقبال قرار گرفت.

آقای گوترش و وزیر امور خارجه عراق، در یک کنفرانس مشترک خبری حضور یافتند و بر بررسی اوضاع عمومی عراق و رفع چالش‌های پیش رو تاکید کردند.

دبیر کل سازمان ملل، ضمن ابراز خوشحالی از سفر به عراق، اظهار داشت که اطمینان دارد مردم عراق می‌توانند چالش‌ها و موانع پیش رو را پشت سر بگذارند.

وی افزود که چند بار به عراق سفر کرده و امیدوار است بتواند برای بازدید از اردوگاه‌های آوارگان به اقلیم کوردستان سفر کند.

او به دیدار خود با آوارگان عراقی ساکن سوریه اشاره کرد و گفت:" در شرایطی دشوار قرار گرفته‌اند". همچنین از تلاش‌های دولت عراق برای بازگرداندن آوارگان قدردانی کرد.

در این کنفرانس خبری، آقای فواد حسین نیز ضمن ابراز خیر مقدم به دبیرکل سازمان ملل، با اشاره به اینکه وی به دعوت رسمی دولت عراق به این کشور سفر کرده است، تاکید کرد که با سازمان ملل روابط قوی دارند و از حمایت‌‌های آقای گوترش از دولت عراق در زمینه‌ها مختلف قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه عراق خاطرنشان کرد که با دبیرکل سازمان ملل اوضاع عمومی عراق را بررسی می‌کنند و به نظرات ایشان درباره رفع موانع و مشکلات کنونی این کشور با دیده اهمیت می‌نگرند.

ب.ن