مناطقی در مرز سوریه و اردن مورد حمله‌ی هوایی قرار گرفت

بر طبق گزارش‌ها یک مرکز تهیه‌ی مواد مخدر وابسته به حزب‌الله هدف این حملات بوده است

اربیل (کوردستان ۲۴)– رسانه‌های اردنی از حملات جنگنده‌ها به مناطق مرزی سوریە خبر دادند.

سایت «خبرنی» اردن به نقل از ساکنان اعلام کرد که صدای جنگنده‌ها و انفجارهای قوی برای بیش از ۱۰ دقیقه در مناطق مرزی با سوریه طی ساعات اولیه امروز (دوشنبه) شنیده شد.

به گزارش «حوران آزاد»،‌ رسانه‌ای که اخبار جنوب سوریه را پوشش می‌دهد، هواپیماهای جنگی یک تصفیه‌خانه‌ی آب در نزدیکی شهر «خراب الشحم» در غرب استان درعا را هدف قرار دادند. بنا بر برخی گزارش‌ها، یک مرکز تولید مواد مخدر حزب‌الله لبنان در سوریه هدف این حملات بوده است.

اردن پیش‌تر تهدید کرده بود که اگر دمشق به تعهدات خود درباره‌ی توقف قاچاق مواد مخدر به منطقه عمل نکند، عملیات نظامی را در داخل سوریه انجام می‌دهد. هنوز دولت اردن بیانیه رسمی درباره‌ی این حملات منتشر نکرده است.

"ایمن الصفدی" وزیر خارجه‌ی اردن، در مصاحبه با شبکه‌ی «سی ا‌ن ان» گفته بود: اگر سوریه به اقدامات جدی برای توقف قاچاق مواد مخدر به اردن و کشورهای شورای همکاری خلیج‌ و جهان دست نزند، «اقدامات لازم برای برخورد با آن را انجام می‌دهیم».

وزیر خارجه‌ی اردن گفت که اگر سوریه نتواند مانع قاچاق مواد مخدر شود، اردن به عملیات نظامی در خاک سوریه دست خواهد زد.

هفته‌ی پیش وزیران خارجه‌ی عربستان، عراق، اردن، مصر و سوریه در اردن درباره‌ی عادی‌سازی روابط و بازگشت آوارگان مذاکره کردند و سوریه وعده داد با قاچاق مواد مخدر از این کشور به اردن و دیگر کشورهای همسایه مبارزه جدی‌تری کند.

/ا.م