دزه‌ای: از بیانیه مشترک نمایندگی‌های دیپلماتیک استقبال می‌کنیم

"در حمایت از برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر"
سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان
سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان، از حمایت نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورها، از برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم در موعد مقرر، استقبال کرد.

سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان، درباره بیانیه مشترک کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورها که در آن خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم در موعد مقرر شدند، یک پیام توئیتری منتشر کرد.

در پیام آقای دزه‌ای آمده است:"کوردستان از بیانیه مشترک کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک انگلیس، آمریکا، کانادا و چندین کشور عضو اتحادیه اروپا، در حمایت از فضای سیاسی مثبت کنونی در کوردستان و برگزاری انتخابات پارلمانی آتی استقبال می‌کند".

روز سه‌شنبه شانزدهم می، دفتر نمایندگی‌ اتحادیه اروپا و کنسولگری و نمایندگی‌های دیپلماتیک ١٢ کشور جهان در اقلیم کوردستان، با انتشار بیانیه‌ای مشترک، خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کوردستان در موعد مقرر شدند.

  • بیشتر بخوانید:

     نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورها خواستار برگزاری انتخابات اقلیم کوردستان در موعد مقرر شدند

این در حالی است که اعضای دفاتر سیاسی پارت دموکرات و اتحادیه میهنی کوردستان، اخیرا در نشستی بر زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید کرده‌اند.

پرزیدنت مسعود بارزانی، روز پنجشنبه یازدهم می، در مراسم گشایش یادمان ملی بارزانی، طی ایراد سخنانی، با اشاره به مسائل داخلی اقلیم کوردستان، از احزاب سیاسی کوردستان خواستند که تا قبل از هجدهم ماه میلادی جاری، نشستی جامع برای حل مسائل فی‌مابین برگزار کنند و به دفاتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان و اتحادیه میهنی کوردستان توصیه کردند که پیش از نشست جامع، فضایی مناسب برای برگزاری آن فراهم نمایند.

ب.ن