حمله به مرزبانان ایرانی در شرق این کشور پنج کشته برجای گذاشت

مهاجمان از داخل خاک پاکستان به مرزبانان ایرانی حمله کرده‌اند

اربیل (کوردستان۲۴)- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در یک حمله‌ی افراد مسلح که شامگاه شنبه در مرز ایران و پاکستان در ایستگاه مرزبانی «مَزه سر» در نزدیکی سراوان در استان سیستان و بلوچستان روی داد، پنج مرزبان ایرانی کشته شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای گفت که این افراد قصد ورود به خاک ایران را داشتند، اما «پس از درگیری از مرز فرار کردند».

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تهدید کرد که «این اقدام ناجوانمردانه حتماً بی پاسخ نخواهد ماند».

سخنگوی وزارت خارجه‌ی جمهوری اسلامی، اعلام کرد حمله به مرزبانان ایرانی در سراوان بعد از حضور هیئت بلندپایه‌ی پاکستان در مراسم افتتاح طرح‌های بازارچه‌ی مشترک مرزی، «اقدامی هدفمند» علیه دو کشور است.

این مقام جمهوری اسلامی از پاکستان خواست «در ارتقای امنیت مرزهای مشترک بکوشد».

مهدی شمس‌آبادی، دادستان زاهدان، حمله به برجک مرزبانی «مَزه سر» در سراوان را به گروه جیش‌العدل منتسب کرد.

خبرگزاری تسنیم نام جان باختگان این حمله را گروهبان‌یکم "حسین بادامکی"، گروهبان‌یکم "علی غنی باتدبیر"، گروهبان‌یکم "رضا برجی"، سرباز وظیفه "محمد جمال‌زاده"، سرباز وظیفه "یونس سیفی‌نژاد"، سرباز وظیفه "ناصر حیدری" اعلام کرد.

رضا پهلوی پسر شاه سابق ایران حمله‌ی شنبه شب به مرزبانان ایران را «تروریستی» خواند و آن را «شدیداً» محکوم کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز در جلسه‌ی علنی امروز (دوشنبه اول خردادماه) در نطق پیش از دستور خود، گفت: "شهادت مظلومانه‌ی مرزبانان در هنگ مرزی سراوان "قلب مردم ایران" را به درد آورد."

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس مجلس ایران در ادامه گفت که "سکوت و رضایت ضمنی خائنان و وطن‌فروشان از شهادت جوانان شجاع مملکت در حوادث تروریستی از چشم مردم ایران دور نخواهد ماند. فریاد این نااهلان در زمان مجازات قاتلان و تروریست‌ها بلند است، اما هنگام شهادت جوانان رعنای این مرزوبوم سکوت می‌کنند."

/ا.م